تنظیمات پرینت:

طرز تهیه سوپ جو، بهترین سوپ ایرانی

مناسب برای6 نفرزمان مورد نیاز40 دقیقه

سوپ جو یکی از بهترین سوپ های ایرانی است که می توانید تصور کنید. اگر سرما خورده اید و احساس بیماری می کنید، هیچ چیز نمی تواند برای شما بهتر از سوپ جو باشد. فقط آن را برای خودتان درست کنید یا از کسی بخواهید آن را برای شما درست کند. حتی زمانی که مریض هستید طعم آن را دوست خواهید داشت. این سوپ درست مثل آش رشته، سوپ اسفناج یا سوپ مرغ یک غذای بسیار محبوب است و معمولا در مجالس ایرانی دیده می شود.

طرز تهیه سوپ جو، بهترین سوپ ایرانی

مواد لازم طرز تهیه سوپ جو
 500 گرم سینه مرغ
 500 گرم جو
 500 گرم قارچ
 1 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
 2 عدد پیاز
 500 گرم هویج
 ½ قاشق غذاخوری گشنیز و جعفری
 1 قاشق غذاخوری جو دوسر
 نمک، فلفل، زردچوبه و پودر کاری به مقدار لازم
 روغن زیتون به مقدار لازم
طرز تهیه سوپ جو
1

برای تهیه این سوپ خوشمزه باید 500 گرم جو و یک قاشق غذاخوری جو دوسر را با دقت بشویید و از شب قبل خیس کنید تا پخت بهتری داشته باشد.

2

یک قابلمه کوچک انتخاب کنید و سینه مرغ را با 2 لیوان آب داخل آن بریزید. برای از بین بردن بوی نامطبوع مرغ یک عدد پیاز و همچنین مقداری زردچوبه برای رنگ گوشت و همچنین پودر کاری، نمک و فلفل برای طعم بهتر آن به قابلمه اضافه کنید. وقتی سینه مرغ پخته شد، آن را به قطعات کوچک برش دهید. سپس سینه مرغ خرد شده را کنار بگذارید، در مراحل بعدی آماده سازی سوپ جو باید برش های مرغ را به سوپ اضافه کنید.

3

یکی از پیازها را به قطعات کوچک خرد کنید. قابلمه ای را که برای پخت سوپ در نظر گرفته اید انتخاب کنید. روغن زیتون را به قابلمه اضافه کنید و روی حرارت متوسط قرار دهید. پیازهای خرد شده را به قابلمه اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ پیازها طلایی شود.

4

هویج ها را به قطعات کوچک خرد کنید و به قابلمه اضافه کنید و کمی تفت دهید. در صورت تمایل می توانید آنها را نیز رنده کنید. وقتی کمی مواد سرخ شدند سپس نمک، زردچوبه، فلفل و پودر کاری را به مواد اضافه کنید. می توانید مقداری سیر رنده شده نیز اضافه کنید.

5

قارچ ها را خرد کرده و اجازه دهید به مدت 2 دقیقه استراحت کنند. سپس آنها را به مخلوط پیاز و هویج اضافه کنید. سینه مرغ برش خورده را نیز اضافه کنید. جو خیس شده از شب قبل را آبکشی کرده و به قابلمه اضافه کنید. قابلمه را از آب پر کنید و حرارت را زیاد کرده و صبر کنید تا آب بجوشد. بعد از جوشیدن آب حرارت را کم کرده، درب قابلمه را بگذارید.

6

سبزی های معطر را به قابلمه اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید. اجازه دهید قابلمه روی شعله ملایم بپزد. وقتی سوپ در آستانه آماده شدن است، می توانید آن را میل کنید و هر چیزی که فکر می کنید می تواند طعم آن را بهتر کند، اضافه کنید. می توانید آبلیمو و رب گوجه فرنگی را نیز اضافه کنید و بگذارید کمی بیشتر بجوشد.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 178
نیاز روزانه
چربی کل 5g8%

چربی اشباع 1g5%
کلسترول 14mg5%
سدیم 5mg1%
پتاسیم 39mg2%
کربوهیدرات کل 32.7g11%

فیبر 6.7g27%
قند 2.1g
پروتئین 10.6g22%

ویتامین آ 160%
ویتامین سی 6%
کلسیوم 3%
آهن 11%
زینک 32%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.