تنظیمات پرینت:

طرز تهیه سوپ مرغ زعفرانی خوشمزه

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز45 دقیقه

امروز با طرز تهیه سوپ مرغ زعفرانی همراه شما هستیم. سرما خوردید؟ آیا در تنفس خود دچار مشکل شده اید؟ آیا از آلرژی رنج می برید؟ آیا از سوپ های تکراری و کسل کننده خسته شده اید؟ بفرمایید! یک سوپ ایرانی بسیار خوشمزه در انتظار شما است. سوپ مرغ زعفرانی یکی از بهترین سوپ هایی است که می توانید بپزید میل کنید. این غذا در کنار سوپ هایی مانند سوپ جو و سوپ اسفناج یک غذا یا پیش غذای مقوی و سالم محسوب می شود.

طرز تهیه سوپ مرغ زعفرانی خوشمزه

 250 گرم سینه مرغ
 1 عدد پیاز
 1 حبه سیر
 1 عدد لیمو ترش تازه
 2 عدد هویج
 روغن به مقدار لازم
 2 عدد سیب زمینی
 1 قاشق غذاخوری جعفری خرد شده
 2 قاشق غذاخوری زعفران دم کرده
 نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم
طرز تهیه سوپ مرغ زعفرانی
1

سینه مرغ را به اندازه و شکل دلخواه برش بزنید. می توانید آن را خرد کنید یا به قطعات بزرگ یا کوچک برش دهید. سپس دو لیوان آب را داخل قابلمه بریزید و بگذارید بجوشد. سپس زردچوبه و سینه مرغ را به آب در حال جوش اضافه کنید و بگذارید 15 دقیقه دیگر بجوشد که بوی بد آن از بین برود و سینه مرغ کاملاً پخته شود. قابلمه را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا تکه های مرغ، خنک شوند.

2

پیاز و سیر را پوست گرفته و بشویید و به قطعات کوچک خرد کنید. سپس یک قابلمه مناسب انتخاب کنید و روغن را اضافه کنید. پیاز و سیر را نگینی سرخ کرده و مرتباً هم بزنید تا پیاز و سیر نسوزد. مقداری زردچوبه اضافه کنید و پیاز و سیر خرد شده را هم بزنید و به تفت دادن ادامه دهید.

3

سینه مرغی که از قبل پخته اید، را به تابه اضافه کنید و کمی تفت دهید. سپس 4 لیوان آب را به قابلمه سوپ مرغ اضافه کنید و صبر کنید تا سینه مرغ به مدت 20 دقیقه بپزد.

4

هویج ها را به قطعات کوچک خرد کنید و به قابلمه سوپ اضافه کنید. 15 دقیقه صبر کنید تا هویج ها پخته شوند و سپس سراغ سیب زمینی ها بروید. سیب زمینی ها را پوست گرفته و بشویید و به قطعات کوچک خرد کنید و به قابلمه اضافه کنید. اگر سیب زمینی و هویج را همزمان به قابلمه اضافه کنید، سیب زمینی در قابلمه له می شود. توجه داشته باشید که حتماً سیب زمینی را در مراحل آخر پخت اضافه کنید.

5

سوپ مرغ زعفرانی را بچشید و در صورت نیاز به نمک یا فلفل، آنها را به سوپ مرغ اضافه کنید. سپس سبزی و زعفران دم کرده را به قابلمه اضافه کنید. وقتی محتویات سوپ مرغ کاملا پخته شدند، قابلمه را از روی حرارت بردارید.

6

آب لیموترش تازه را به سوپ اضافه کنید و روی آن را با جعفری خرد شده تزیین کنید. در صورت تمایل می توانید مقداری ورمیشل به سوپ اضافه کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 95
نیاز روزانه
چربی کل 2.93g5%

چربی اشباع 0.7g4%
کلسترول 12mg4%
سدیم 201mg9%
پتاسیم 335mg10%
کربوهیدرات کل 12.1g5%

فیبر 1.7g7%
قند 1.34g
پروتئین 5.4g11%

ویتامین آ 69%
ویتامین سی 19%
کلسیوم 2%
آهن 4%
زینک 5%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.