تنظیمات پرینت:

طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی خامه ای

مناسب برای8 نفرزمان مورد نیاز40 دقیقه

این سوپ خوشمزه می تواند یک انتخاب بسیار ایده آل برای سیستم ایمنی بدن شما باشد. سوپ گوجه فرنگی یک غذای ساده و در عین حال سالم است که همچنین می تواند یک غذای بسیار مغذی نیز باشد. درست کردن این سوپ بسیار آسان است و مواد اولیه آن همیشه در دسترس است.

طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی خامه ای

طرز تهیه طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی
 4 قاشق غذاخوری کره
 3 پیمانه پیاز خرد شده
 3 حبه سیر
 500 گرم گوجه فرنگی خرد شده
 2 پیمانه آب مرغ
 ½ پیمانه ریحان تازه خرد شده
 1 قاشق غذاخوری شکر
 ½ قاشق چایخوری فلفل سیاه
 ½ پیمانه خامه فرم گرفته
 ½ پیمانه پنیر پارمزان رنده شده
طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی
1

یک قابلمه با سایز متوسط انتخاب کنید و روی حرارت متوسط آن را گرم کنید. سپس کره و پیاز خرد شده را به قابلمه اضافه کنید. به مدت 10 تا 12 دقیقه، پیاز خرد شده را تفت دهید و هر از گاهی هم بزنید تا پیاز نرم و طلایی شود. سیر خرد شده را اضافه کنید و 1 دقیقه دیگر تفت دهید تا رنگ سیر تغییر کند.

2

گوجه فرنگی های له شده را به همراه آب آنها، آب مرغ، ریحان خرد شده، شکر و فلفل سیاه را اضافه کنید. این مواد را با پیازها ترکیب کنید و بگذارید بجوشند سپس حرارت را کم کنید و درب قابلمه را ببندید و 10 دقیقه صبر کنید تا سوپ گوجه فرنگی آماده شود.

3

درب قابلمه را بردارید اگر سوپ به غلظت دلخواه شما رسیده بود، قابلمه را از روی گاز بردارید. در غیر این صورت با حرارت کم اجازه دهید تا سوپ چند دقیقه دیگر روی شعله گاز بماند تا باب میل شما شود. در صورت تمایل می توانید سوپ را مستقیما از قابلمه به مخلوط کن منتقل کنید تا بافتی یکدست و نرم داشته باشید. این کار به سلیقه شما بستگی دارد.

4

در هنگامی که هنوز سوپ گوجه فرنگی هنوز گرم است، مقداری پنیر پارمزان به آن اضافه کنید، سوپ را هم بزنید تا پنیر ذوب شود. سپس آماده سرو سوپ شوید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 76
نیاز روزانه
چربی کل 5.6g9%

چربی اشباع 3.4g17%
کلسترول 17mg6%
سدیم 225mg10%
پتاسیم 132mg4%
کربوهیدرات کل 4.9g2%

فیبر 0.7g3%
قند 1.9g
پروتئین 2.1g5%

ویتامین آ 31%
ویتامین سی 10%
کلسیوم 5%
آهن 3%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.