تنظیمات پرینت:

طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده با پنیر فتا

مناسب برای8 نفرزمان مورد نیاز30 دقیقه

سیب زمینی سرخ کرده با پنیر فتا یک غذای مقوی و خوشمزه می باشد. سیب زمینی به هر شکلی که باشد خوشمزه می باشد. چه کبابی، چه پوره و چه به شکل سرخ کرده. سیب زمینی سرخ کرده یکی از خوراکی های پر طرفدار بوده و در هر رستورانی آماده ارائه می باشد.

طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده با پنیر فتا بلژیکی

مواد لازم برای روش بلژیکی
 7 عدد سیب زمینی
 3 قاشق غذاخوری روغن
 200 گرم پیازچه خرد شده
 30 گرم کره
 مقداری شیر پرچرب
 6 عدد تخم مرغ
 150 گرم پنیر فتا
 نمک و فلفل به مقدار لازم
مواد لازم برای روش یونانی
 2 عدد سیب زمینی(ترجیحا قرمز)
 ½ پیمانه آب
 3 قاشق غذاخوری آبلیمو
 ½ پیمانه روغن زیتون
 4 قاشق غذاخوری سیر خرد شده
 1 قاشق چایخوری پودر پیاز
 4 قاشق چایخوری ریحان خشک
 1 قاشق چایخوری پودر خردل
 نمک و فلفل به مقدار لازم
 پنیر فتا به میزان لازم
طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده با پنیر فتا
روش بلژیکی
1

برای پخت سیب زمینی سرخ کرده با پنیر فتا قبل از انجام هر کاری گریل را روشن کنید. سیب زمینی ها را شسته، پوست کنده و خرد کنید. سپس آن ها را در آب نمک حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بجوشانید.

2

در این مرحله درون یک تابه روغن و کره را ریخته و اجازه دهید تا کاملا آب شوند. سپس سیب زمینی ها را سرخ و طلایی کنید. پیازچه ها را به صورت نازک خرد کنید و به سیب زمینی ها اضافه کنید. پیازچه ها را نیز تا حدی تفت دهید که نرم گردد. سپس مخلوط سیب زمینی و پیازچه را درون ظرفی بریزید.

3

در ظرفی دیگر شیر و تخم مرغ را با یکدیگر زده، به مخلوط آن ها نمک و فلفل بیفزاید. مخلوط شیر و تخم مرغ را روی سیب زمینی ها بریزید. پنیر فتا را ریز کرده روی مواد بریزید.

4

سپس مخلوط را روی حرارت به مدت ۴ دقیقه قرار دهید تا زمانی که شروع به جوشیدن کند. در این مرحله سیب زمینی ها را درون گریل قرار دهید تا خودشان را بگیرند. سیب زمینی سرخ کرده با پنیر فتا آماده سرو می باشد.

روش یونانی
5

ابتدا قبل از هرکاری فر را تا دمای ۴۵۰ درجه سانتی گراد برسانید. سپس تمامی مواد که شامل روغن زیتون، سیر خرد شده، ریحان خشک، آب لیمو، پودر خردل، پودر پیاز، نمک و فلفل هستند را با یکدیگر مخلوط کنید.

6

سیب زمینی ها را درون ظرف مخصوص فر گذاشته و مواد را روی آن بریزید. دقت کنید مواد تمام سطح سیب زمینی را به طور کامل بپوشاند. بعد از گذشت زمان ۴۰ الی ۵۰ دقیقه سیب زمینی ها برشته و آماده سرو می باشد.

7

در نهایت پنیر فتا را روی سیب زمینی ها ریخته و نوش جان کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 109
نیاز روزانه
چربی کل 4.5g7%

چربی اشباع 1.7g9%
کلسترول 111mg37%
سدیم 100mg5%
پتاسیم 348mg10%
کربوهیدرات کل 13.6g5%

فیبر 1.7g7%
قند 1.3g
پروتئین 3.7g8%

ویتامین آ 6%
ویتامین سی 22%
کلسیوم 4%
آهن 6%
ویتامین ب12 30%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.