تنظیمات پرینت:

طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده ترد و عالی

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز50 دقیقه

سیب زمینی سرخ کرده غذای مورد علاقه اکثر بچه ها است. این سیب‌زمینی‌های سرخ‌شده خانگی سریع و آسان تهیه می شوند اما به تردی سیب زمینی های فست فودها و فکورت ها نمی رسند، دلیل این چیست؟

طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده ترد و عالی

مواد لازم طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده
 3 عدد سیب زمینی متوسط
 3 پیمانه آب سرد
 ½ قاشق چایخوری رزماری خشک
 1 قاشق چایخوری فلفل قرمز یا پاپریکا(اختیاری)
 روغن سرخ کردنی به میزان لازم
 نمک به میزان لازم
طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده
1

ابتدا سیب زمینی ها را بردارید و خوب در آب بشویید. سپس آنها را پوست بگیرید. سپس سیب زمینی را به ضخامت 1 سانتی متر برش دهید. قبل از برش دادن، می توانید قسمت بالا و پایین سیب زمینی را جدا کنید تا سیب زمینی ها را بتوانید به شکل مربع یا مستطیل برش بزنید. برش های سیب زمینی را چند بار در آب بشویید تا از شر نشاسته اضافی آنها خلاص شوید.

2

در یک کاسه 3 پیمانه آب سرد بریزید و سیب زمینی ها را در آن قرار دهید. این کاسه را به مدت 30 تا 45 دقیقه در محیط اتاق یا در یخچال نگهداری کنید. در آب و هوای گرم و مرطوب کاسه را در یخچال نگهداری کنید. سیب زمینی ها را با آب تازه و تمیز با استفاده از آبکش یا صافی بشویید. سپس آنها را روی دستمال تمیزی قرار دهید.

3

قبل از شروع به سرخ کردن سیب زمینی ها باید کاملا خشک شوند، توجه داشته باشید حتما آب سیب زمینی ها را کاملا بگیرید.

سرخ کردن اول
4

روغن را در یک تابه روی حرارت متوسط گرم کنید. دمای روغن باید 135 درجه سانتیگراد باشد. سیب زمینی ها را به روغن اضافه کنید. با توجه به اندازه تابه سیب زمینی ها را به آن اضافه کنید.

5

صبر کنید تا سیب زمینی ها تغییر رنگ دهند. سیب زمینی های نیمه سرخ شده را روی دستمال کاغذی قرار دهید. مقداری دستمال کاغذی را از بالا روی سیب زمینی سرخ کرده فشار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود. سیب زمینی های نیمه سرخ شده را در دمای اتاق خنک کنید.

6

توجه داشته باشید که بعد از برداشتن این دسته می توانید دسته دوم سیب زمینی را سرخ کنید. زمانی که دسته دوم سیب زمینی را سرخ می کنید، دسته اول خنک می شود. بنابراین حتی اگر باید دو بار سرخ کنید، در تمام این مدت از همان روغن استفاده می کنید.

سرخ کردن دوم
7

حالا حرارت را افزایش دهید. روغن باید روی حرارت بالا و دمای 180 تا 185 درجه سانتیگراد قرار بگیرد. اولین دسته سیب زمینی را که یکبار سرخ کرده اید به روغن داغ اضافه کنید. روغن به سرعت و به محض اینکه سیب زمینی ها را اضافه کنید، جوش می زند و حباب می کند.

8

سیب زمینی سرخ کرده از قبل را، به مدت 3 دقیقه یا تا زمانی که ترد و طلایی شود سرخ کنید. دوباره سیب زمینی سرخ کرده را روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود. سیب زمینی کرده را در ظرفی بریزید. مقداری نمک، فلفل قرمز، گیاهان خشک یا رزماری خشک روی آنها بپاشید. می توانید گیاهان و ادویه جات را به دلخواه اضافه کنید.

9

به آرامی ظرف را تکان دهید تا نمک و سبزی ها به طور یکنواخت با سیب زمینی سرخ شده مخلوط شوند.

10

این سیب زمینی سرخ کرده خانگی را داغ با هر نوع سس یا دیپ دلخواه سرو کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 314کالری از چربی 133
نیاز روزانه
چربی کل 14.6g23%

چربی اشباع 2.3g12%
کلسترول 0mg
سدیم 211mg9%
پتاسیم 582mg17%
کربوهیدرات کل 41.3g14%

فیبر 3.8g16%
قند -1.66g
پروتئین 3.4g7%

ویتامین آ 0%
ویتامین سی 7.9%
کلسیوم 1.4%
آهن 4.6%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.