تنظیمات پرینت:

طرز تهیه سیب زمینی شکم پر خوشمزه و مجلسی

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز45 دقیقه

سیب زمینی شکم پر از جمله غذاهای بین المللی و پرطرفدار به شمار می ‌رود. به طور کلی سیب زمینی در هر حالتی خوشمزه است. برای تهیه این غذا می ‌توان از انواع مواد اولیه استفاده نمود. بنابراین دست شما در این زمینه کاملا باز می باشد.

طرز تهیه سیب زمینی شکم پر

مواد لازم برای تهیه سیب زمینی شکم پر
 4 عدد سیب زمینی بزرگ
 1 عدد فلفل دلمه ای
 2 عدد پیاز
 2 حبه سیر
 100 گرم سینه مرغ
 1 عدد هویج
 پنیر پیتزا به میزان لازم
 نمک و فلفل به میزان لازم
 زردچوبه، آویشن به میزان لازم
 روغن به میزان لازم
طرز تهیه سیب زمینی شکم پر
1

برای پخت سیب زمینی شکم پر ابتدا سینه مرغ را به همراه آب، نمک، فلفل، زردچوبه و پیاز درون قابلمه ای بریزید. روی گاز با شعله ملایم قرار دهید تا کاملا پخته شود.

2

همزمان با پخت مرغ، سیب زمینی ها را نیز شسته درون قابلمه ریخته و روی آن آب بریزید، طوری که تمام سطح سیب زمینی ها را آب بپوشاند. سپس آن را روی حرارت با شعله متوسط قرار دهید تا کاملا آب پز شود. بعد از گذشت ۳۰ دقیقه زمانی که سیب زمینی ها کاملا پخته شدند، آن ها را از قابلمه خارج کرده و به دو قسمت تقسیم کنید.

3

وسط سیب زمینی ها را با قاشق کمی تخلیه کنید. سیب زمینی های تخلیه شده را پوره کرده، همچنین مرغ را از قابلمه خارج کنید و ریش ریش کرده یا به صورت نگینی خرد کنید. سیر و پیاز را پوست کنده، آنها را نیز به صورت نگینی خرد کنید.

4

فلفل دلمه ای و هویج ها را شسته، پوست بگیرید و به صورت نگینی خرد کنید. همچنین فلفل دلمه ‌ای را شسته و هسته های آن را خارج کرده و به صورت نگینی خرد کنید.

5

در این مرحله درون تابه کمی روغن ریخته و پیازهای نگینی خرد شده را تفت دهید تا زمانی که پیازها شیشه ‌ای و سبک شدند، سیر را به آن اضافه کنید و تفت دهید. زمانی که عطر سیر آزاد شد، فلفل دلمه ای و هویج را به آن اضافه کرده و مجددا تفت دهید.

6

در این مرحله سینه مرغ نگینی خرد شده یا ریش ریش شده را به مواد افزوده و همچنین پوره سیب زمینی را به آن اضافه کنید. در ادامه ادویه ها شامل نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و پودر آویشن را به مواد اضافه کرده و تفت دهید تا زمانی که خامی ادویه ها گرفته شده و مواد کاملا سرخ شوند.

7

مواد میانی را از روی حرارت برداشته، درون سیب زمینی ها را با استفاده از مواد میانی پر کنید و روی آن ها را نیز با پنیر پیتزا بپوشانید.

8

در این مرحله درون سینی فر کاغذ روغنی قرار داده و روی آن را با کمی روغن مایع چرب کنید. سیب زمینی های پر شده را درون آن قرار داده و در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید. در صورت نیاز گریل را نیز می توانید روشن کنید. زمانی که پنیرها کاملا طلایی شد سیب زمینی شکم پر آماده سرو می باشد.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 92
نیاز روزانه
چربی کل 1.46g3%

چربی اشباع 0.3g2%
کلسترول 4mg2%
سدیم 77mg4%
پتاسیم 360mg11%
کربوهیدرات کل 16.4g6%

فیبر 2.1g9%
قند 1.6g
پروتئین 3.6g8%

ویتامین آ 23%
ویتامین سی 27%
کلسیوم 3%
آهن 6%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.