تنظیمات پرینت:

طرز تهیه سیرترشی به دو روش ۷ساله و فوری

مناسب برای8 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت

یکی از ترشی‌هایی که طرف‌داران زیادی دارد، سیرترشی است. این ترشی مزه بسیار لذیذی دارد. معمولاً این ترشی لذیذ به دو روش تهیه می‌شود. یکی از روش‌ها ۷ساله و دیگر روش فوری است. در سیرترشی هفت‌ساله، درب ترشی به مدت 7 سال باز نمی‌شود؛ ولی در روش فوری مجبور به صبر کردن نیستید.

طرز تهیه سیرترشی ۷ ساله

 1 کیلوگرم سیر
 ½ پیمانه شیره انگور یا شیره خرما
 1 قاشق چایخوری نمک
 سرکه به مقدار لازم
مراحل تهیه سیرترشی فوری
1

برای تهیه یک سیرترشی خوشمزه فوری، سیرها را تمیز کرده و از پوست جدا می‌کنیم. پس از شستن سیرها، یک پارچه تمیز پهن کرده و سیرها را روی پارچه پخش می‌کنیم تا به خوبی خشک شوند.

2

پس از خشک شدن سیرها، یک قابلمه برداشته و داخل آن سیرها و شیره انگور یا خرما را می‌ریزیم. سرکه را به اندازه‌ای که روی سیرها قرار بگیرد اضافه می‌کنیم. شعله را روشن کرده و منتظر جوشیدن سرکه می‌مانیم.

3

پس از حدودا 8 دقیقه زیر گاز را خاموش کرده و تا خنک شدن سیرها صبر می‌کنیم.

4

پس از خنک شدن محتویات داخل قابلمه، سیرها را جدا کرده و در ظرف دیگری قرار می‌دهیم. داخل ظرف سرکه ریخته و درب آن را می‌بندیم.

این ترشی پس از گذشت 5 روز آماده خوردن است.

تهیه ترشی سیر هفت‌ساله
5

برای تهیه سیرترشی هفت‌ساله، سیرها را مثل روش قبل تمیز و خشک می‌کنیم. پس از خشک شدن کامل سیرها یک ظرف شیشه‌ای انتخاب کرده و سیرها را به همراه نمک و شیره انگور یا خرما داخل شیشه می‌ریزیم.

6

در آخر سرکه را به مخلوط سیر، نمک و شیره خرما اضافه می‌کنیم. سرکه به اندازه‌ای که روی سیرها قرار بگیرد کافی است.

7

درب شیشه را محکم می‌بندیم و آن را در یک گوشه تاریک قرار می‌دهیم تا آماده شود. معمولاً این سیرترشی بعد از 6 ماه قابل خوردن است؛ ولی 7 سال صبر کردن برای آن ارزش دارد.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 121
نیاز روزانه
چربی کل 0.3g1%

چربی اشباع 0g
کلسترول 0mg
سدیم 154mg7%
پتاسیم 285mg9%
کربوهیدرات کل 26.7g9%

فیبر 1.3g6%
قند 6.5g
پروتئین 3.8g8%

ویتامین آ 0%
ویتامین سی 25%
کلسیوم 12%
آهن 6%
ویتامین ب6 58%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.