تنظیمات پرینت:

طرز تهیه سیر سرخ شده ایرانی مناسب آش و تزیین غذا

مناسب برای8 نفرزمان مورد نیاز30 دقیقه

اگر از طرفداران غذاهای ایرانی هستید، دو نکته وجود دارد که باید به آنها توجه کنید. این دو نکته تهیه پیاز سرخ شده و سیر سرخ شده است که در اصطلاح آشپزی به آنها پیاز داغ و سیر داغ می گویند. سیر سرخ شده کاربردهای متفاوتی دارد، در آش و غذاهای دیگر مانند کشک بادمجان بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. اگر طرز پخت آن را نمی دانید، با ما همراه باشید تا بهترین دستور سیر داغ مجلسی را برایتان توضیح دهیم.  

طرز تهیه سیر سرخ شده ایرانی مناسب آش و تزیین غذا

 500 گرم سیر
 ½ قاشق چایخوری زردچوبه
 ½ قاشق چایخوری نمک
 روغن به مقدار لازم
1

اولین قدم برای تهیه سیر سرخ شده قرار دادن سیرها در آب است. بگذارید مدتی در آب بمانند. سپس آنها را از آب خارج کنید. آنها را پوست بگیرید و دوباره بشویید. سیر شسته شده را خشک کنید. برای خشک کردن می توانید یک دستمال آشپزخانه بردارید و سیرها را روی آن بگذارید تا کاملا خشک شوند.

2

مرحله دوم خرد کردن آنهاست. با چرخ گوشت یا غذاساز سیرها را چرخ کنید.

3

حالا یک تابه بردارید و روی حرارت متوسط قرار دهید. صبر کنید تا تابه گرم شود. روغن را به تابه اضافه کنید تا روغن روی سیرها را بپوشاند. در این مرحله نباید سیر بیشتری به تابه اضافه کنید. وقتی روغن گرم شد زردچوبه و نمک را اضافه کنید. زردچوبه کمک می کند سیرها طلایی شوند و نمک آنها را خوش طعم می کند.

4

حرارت را زیاد کنید و ماهیتابه را مرتب هم بزنید و سیرها را از دور تابه به مرکز تابه هدایت کنید. ابتدا سیرها به هم می‌چسبند اما تا زمانی که از هم جدا شوند. مهم است که ماهیتابه را به طور مکرر و به آرامی هم بزنید.

5

وقتی سیرها خوب سرخ شدند، حرارت را خاموش کرده و تابه را از روی اجاق گاز بردارید. سپس با یک صافی روغن سیرها را جدا کنید. یک سبد بردارید و سیر سرخ شده را داخل آن بریزید. در این مرحله سیرها به یکدیگر می چسبند، آنها را نزدیک یکدیگر قرار ندهید.

6

وقتی سرد شدند، دستمال آشپزخانه را بردارید و سیرهای سرد را روی آن بگذارید. این دستمال، روغن اضافی سیر سرخ شده را جذب می کند.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 186
نیاز روزانه
چربی کل 5.6g9%

چربی اشباع 0.9g5%
سدیم 235mg10%
پتاسیم 384mg11%
کربوهیدرات کل 31.3g11%

فیبر 2g8%
قند 0.9g
پروتئین 6g12%

ویتامین آ 0%
ویتامین سی 39%
کلسیوم 17%
آهن 10%
ویتامین ب6 89%
مس 32%
منگنز 91%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.