تنظیمات پرینت:

طرز تهیه شامی کباب سبزیجات مناسب رژیم غذایی گیاهخواری

مناسب برای10 نفرزمان مورد نیاز30 دقیقه

شامی کباب یک غذای بسیار محبوب و خوشمزه است که از گوشت چرخ کرده، عدس و ادویه تهیه می شود. در این آموزش یک نسخه گیاهی از شامی کباب میباشد که با نخود، آرد، پیاز، ادویه جات و سبزیجات تهیه می شود.  آنها کاملا سیر کننده هستند، بنابراین می توانید آنها را برای صبحانه یا میان وعده یا حتی به عنوان عصرانه میل کنید. این شامی کباب سبزیجات خوشمزه، یک میان وعده یا پیش غذا نیز می باشد.

طرز تهیه شامی کباب سبزیجات مناسب گیاهخواران

مواد لازم برای تهیه شامی کباب سبزیجات
 1 پیمانه نخود
 1 عدد پیاز متوسط- (ریز خرد شده یا چرخ شده)
 1 عدد فلفل سبز- (ریز خرد شده)
 1 قاشق چایخوری پودر گشنیز
 3 قاشق غذاخوری آرد
 ½ قاشق چایخوری پودر زنجبیل
 ½ قاشق چایخوری فلفل قرمز، نمک
 1 قاشق غذاخوری برگ نعنا یا برگ گشنیز خرد شده- (اختیاری)
 روغن به اندازه ی کافی
طرز تهیه شامی کباب سبزیجات
1

ابتدا نخود را چند بار در آب تازه بشویید. در یک کاسه، نخود را یک شب یا به مدت 8 تا 9 ساعت در آب کافی خیس کنید. تمام نخودها را آبکش کنید و سپس در قابلمه‌ای با 2 پیمانه آب و ½ قاشق چایخوری نمک به مدت 1 ساعت یا تا زمانی که کاملا بپزند روی گاز قرار دهید. مطمئن شوید که نخودها خوب پخته شده باشند. اگر خوب پخته نشدند، دوباره برای مدتی دیگر بپزید. سپس تمام آب داخل قابلمه را خیلی خوب تخلیه کنید.
دقت کنید که نخود خشک باشد و تمام آب آن گرفته شود.

2

در یک کاسه یا بشقاب بزرگ نخود را اضافه کرده و با قاشق چوبی یا مخلوط کن یا دست له کنید. یک مخلوط نیمه درشت و نه خیلی پوره شده درست کنید.

طرز تهیه شامی کباب سبزیجات

3

مواد زیر را به کاسه‌ای اضافه کنید: پیاز ریز خرد شده، فلفل سبز ریز خرد شده، پودر گشنیز، پودر فلفل قرمز، نمک به میزان لازم، آرد، پودر زنجبیل و برگ گشنیز خرد شده. هم بزنید و خیلی خوب مخلوط کنید. کباب های به شکل دایره یا بیضی کوچک درست کنید.

طرز تهیه شامی کباب سبزیجات

سرخ کردن شامی کباب سبزیجات
4

در ابتدا روغن را در تابه ای روی حرارت متوسط اجاق گاز گرم کنید. شامی کباب سبزیجات را در روغن داغ سرخ کنید تا ترد شود و دو طرف آن قهوه ای شود. بعد از اتمام کار، کباب ها را روی دستمال کاغذی آشپزخانه بگذارید تا روغن اضافی آن گرفته شود. همچنین می توانید کباب ها را با روغن کمتر بپزید تا غذای سالم تری داشته باشید.

5

شامی کباب سبزیجات را با برگ نعنا یا برگ گشنیز تزیین کنید. این شامی کباب را گرم همراه با سالاد پیاز و نعنا و همراه با برش های لیموترش و مقداری گشنیز سرو کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 316
نیاز روزانه
چربی کل 15.2g24%

چربی اشباع 1.2g6%
کلسترول 10mg4%
سدیم 277mg12%
پتاسیم 409mg12%
کربوهیدرات کل 36.2g13%

فیبر 6.3g26%
قند 6.5g
پروتئین 10.3g21%

ویتامین آ 8%
ویتامین سی 39%
کلسیوم 4%
آهن 14%
ویتامین ای 31%
مس 37%
منگنز 548%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.