تنظیمات پرینت:

طرز تهیه شاک شوکا ایتالیایی، یک املت بدون گلوتن

مناسب برای2 نفرزمان مورد نیاز25 دقیقه

طرز تهیه شاک شوکا ایتالیایی یک دستورپخت بی نظیر برای رژیم غذایی بدون گلوتن است. این دستور ایتالیایی مثل پاستا ال لیمون بسیار سریع و آسان آماده می شود. فقط تخم‌مرغ‌های پخته شده را تصور کنید که در سس گوجه‌فرنگی پر از سبزی و سیر بپزند. آرامش بخش است و در عین حال می توان برای شروع یک روز پر انرژی بهترین انتخاب باشد. اگر برای درست کردن صبحانه به دنبال ایده جدیدی هستید و میخواهید غذای میل کنید که سرشار از مواد مغذی باشد پس طرز تهیه شاک شوکا ایتالیایی را با دقت مطالعه کنید.

طرز تهیه شاک شوکا ایتالیایی، یک املت بدون گلوتن - شام چی درست کنم با سیب زمینی

 2 قاشق چایخوری روغن زیتون
 1 عدد پیاز قرمز کوچک خرد شده
 3 حبه سیر ریز شده
 1 عدد کنسرو نخود
 سس گوجه فرنگی به مقدار دلخواه
 1 قاشق چایخوری سبزی های معطر
 1 قاشق چایخوری نمک
 ¼ قاشق چایخوری فلفل قرمز
 4 عدد تخم مرغ بزرگ
 150 گرم اسفناج
 ½ پیمانه پنیر پارمزان رنده شده
دستورپخت شاک شوکا ایتالیایی
1

روغن زیتون را در یک تابه بزرگ و نچسب روی حرارت متوسط گرم کنید. پیاز را اضافه کنید و حدود 3 دقیقه مرتب هم بزنید تا پیاز طلایی شود. سیر را اضافه کنید و فقط حدود 30 ثانیه تفت دهید.

2

نخود، اسفناج، سس گوجه فرنگی، سبزی های معطر، نمک و فلفل قرمز را با هم مخلوط کنید. سپس به مواد اضافه کنید و اجازه دهید به مدت 3 دقیقه بجوشد. هنگامی که سس شاک شوکای ایتالیایی کمی غلیظ شد زمان پخت به اتمام می رسد.

3

با پشت قاشق 4 فرورفتگی در سس ایجاد کنید. داخل هر کدام یک عدد تخم مرغ را بشکنید سپس پنیر پارمزان را روی کل ظرف بپاشید.

4

تابه را روی حرارت متوسط قرار دهید (به یاد داشته باشید که حتما باید در تابه را بگذارید). به مدت حدودا 12 دقیقه دقیقه زمان نیاز است که شاک شوکا ایتالیایی آماده شود.

پخت با فر
5

میتوان این وعده صبحانه را هم به وسیله فر طبخ کرد. ابتدا یک توری در وسط فر قرار دهید و فر را با دمای 375 درجه فارنهایت گرم کنید. بعد از آماده سازی سس شاک شوکا ایتالیایی، تابه را با احتیاط به فر منتقل کنید. حدود 12 دقیقه زمان لازم است که سفیده تخم مرغ جا بیفتد. از فر خارج کرده و با سبزی های تازه تزیین کنید.

ارزش غذایی

در هر 275 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 240کالری از چربی 154
نیاز روزانه
چربی کل 17g27%

چربی اشباع 6g30%
چربی غیر اشباع 0g
کلسترول 207mg69%
سدیم 746.5mg32%
پتاسیم 470mg14%
کربوهیدرات کل 11g4%

فیبر 3.9g16%
قند 5g
پروتئین 11.5g23%

ویتامین آ 41%
ویتامین سی 91.5%
کلسیوم 16%
آهن 13%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.