تنظیمات پرینت:

طرز تهیه شربت آلبالو غلیظ و خوشرنگ به روش حرفه ای

مناسب برای10 نفرزمان مورد نیاز40 دقیقه

در فصل تابستان نوشیدنی های خنک بیش از هر فصل دیگری مورد توجه افراد قرار می گیرند. چرا که نوشیدن یک لیوان شربت خنک می تواند آن ها را از گرما نجات دهد. به همین ترتیب شربت آلبالو از پر استفاده ترین نوشیدنی هایی می باشد که در این فصل مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین شربت ها برای پذیرایی از مهمانان در مراسمات مختلف توانسته اند جایگاه بسیار ویژه ای را به خود اختصاص دهند.

طرز تهیه شربت آلبالو غلیظ و خوشرنگ به روش حرفه ای

مواد لازم برای تهیه شربت آلبالو
 150 گرم آلبالو
 300 گرم شکر
 ½ پیمانه آب ولرم
طرز تهیه شربت آلبالو
1

برای تهیه شربت آلبالو در مرحله اول باید آلبالو های خریداری شده را از برگ ها و دم های آن جدا کنید. سپس آن ها را شسته و ضد عفونی کنید. بعد آن ها را در آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن خارج گردد. در آخر نیز باید هسته های آلبالو را از آن جدا کنید. در این قسمت می توانید از دستگاه هسته گیر و یا لوله خودکار استفاده نیز نمایید.

2

اکنون آلبالو ها را به همراه شکر در قابلمه بریزید و درون یخچال قرار دهید تا آب بیندازند. توجه داشته باشید که بایستی شکر را لا به لای آلبالو ها بریزید. پس یک ردیف آلبالو ریخته سپس یک ردیف شکر بریزید.

3

بعد از گذشت 6 الی 7 ساعت آلبالو ها را از یخچل بیرون آورده و روی گاز قرار دهید. آب ولرم را به قابلمه اضافه کرده و به کمک قاشق چوبی آن ها را هم بزنید تا شکر در آب حل شود. سپس اجازه دهید تا آلبالو ها به مدت 20 دقیقه روی حرارت ملایم باشند تا هم نرم شوند و هم شربت به غلظت مناسبی برسد.

4

در هنگام جوشیدن شربت، کف روی قابلمه ایجاد می شود که بایستی به کمک قاشق کف ها را جمع کرده و دور بریزید. این کار در رنگ نهایی نوشیدنی شما تاثیر به سزایی دارد.

5

پس از به غلظت رسیدن مواد، قابلمه را از روی حرارت برداشته و زمان دهید تا کمی خنک شود.

6

سپس بایستی آن را صاف کنید. برای این منظور صافی را روی یک ظرف دیگر قرار داده و شربت را از آن رد کنید. اکنون شربت آلبالو خوشمزه و خوش رنگ شما آماده است. آن را در شیشه های مناسب ریخته و درون یخچال نگهداری کنید.

7

غلظت این شربت بسیار بالاست. از این رو در هنگام سرو مقدار کمی از آن را با آب مخلوط کرده و میل کنید.

نوش جان

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 223
نیاز روزانه
چربی کل 0.05g1%

چربی اشباع 0.01g1%
کلسترول 0mg
سدیم 1mg1%
پتاسیم 60mg2%
کربوهیدرات کل 57.1g20%

فیبر 0.6g3%
قند 55.2g
پروتئین 0.3g1%

ویتامین آ 1%
ویتامین سی 3%
کلسیوم 1%
آهن 1%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.