تنظیمات پرینت:

طرز تهیه شربت تخم شربتی مخصوص به همراه نکات

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز20 دقیقه

در تابستان افراد میل زیادی به استفاده از نوشیدنی های خنک از خود نشان می دهند. در میان بی شمار تنوعی که شربت ها در این فصل دارند، شربت تخم شربتی توانسته است نظر افراد زیادی را به خود جلب نماید. از این رو شربت تخم شربتی در روز های گرم سال می تواند یک گزینه مناسب و عالی برای رفع تشنگی باشد. همچنین این شربت در ماه مبارک رمضان نیز از پر استفاده ترین نوشیدنی ها بشمار می رود.

طرز تهیه شربت تخم شربتی

مواد لازم برای تهیه تخم شربتی
 4 پیمانه آب سرد
 4 قاشق غذاخوری تخم شربتی
 1 عدد لیمو ترش
 شکر به مقدار لازم
 زعفران دم کرده به مقدار لازم
طرز تهیه شربت تخم شربتی
1

برای درست کردن شربت تخم شربتی خوشمزه در ابتدا بایستی مقدار گفته شده از تخم شربتی را درون کاسه ریخته و روی آن یک لیوان آب ولرم بریزید. این کار به تمیز شدن دانه ها و لعاب انداختن آن ها کمک می کند. بعد از گذشت 10 دقیقه تخم شربتی های باد کرده را به آرامی از آب بیرون آورید، به طوری که شن های ته نشین شده وارد شربت نشوند. اگر احساس کردید تخم شربتی ها کاملا تمیز نشدند این کار را مجدد تکرار کنید.

2

اکنون تخم شربتی های تمیز را داخل یک پارچ بریزید. بعد به آن آب خنک اضافه کنید. سپس لیمو ترش را به خوبی شسته و آن را از وسط برش بزنید. آن را فشار دهید و آب آن را درون پیاله کوچکی بریزید. بعد از جدا کردن هسته های لیمو ترش، آب لیمو ترش تازه را به شربت بیفزایید.

3

در این قسمت نوبت به اضافه کردن شکر می باشد. شما می توانید با توجه به ذائقه خود مقداری شکر را به شربت اضافه کنید. سپس زعفران دم کرده غلیظ را نیز به شربت اضافه کرده و به خوبی مخلوط نمایید تا مواد با همدیگر ترکیب شوند. در این مرحله بایستی شکر به طور کامل در شربت تخم شربتی حل شود و زعفران نیز به صورت یکنواختی پخش شود.

4

حال شربت تخم شربتی شما آماده است. آن را در لیوان شیکی ریخته و با اضافه کردن چند تکه یخ و نوشیدن آن خود و دوستان خود را از تشنگی نجات دهید. نوش جان

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 36
نیاز روزانه
چربی کل 1.1g2%

چربی اشباع 0.1g1%
کلسترول 0mg
سدیم 2mg1%
پتاسیم 20mg1%
کربوهیدرات کل 6.2g3%

فیبر 1.3g6%
قند 4.4g
پروتئین 0.6g2%

ویتامین آ 0%
ویتامین سی 2%
کلسیوم 3%
آهن 3%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.