تنظیمات پرینت:

طرز تهیه شربت خاکشیر بهترین نوشیدنی برای تابستان

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز15 دقیقه

آیا به دنبال یک شربت خنک، سالم، فوق العاده و تابستانی هستید؟ یک پیشنهاد عالی برای شما داریم! شربت خاکشیر یکی از بهترین شربت های ایرانی است که می توانید آن را در این روزهای گرم درست کنید. شربت خاکشیر بهترین نوشیدنی برای رفع تشنگی است که در روزهای گرم تابستان در برابر گرما و کم آبی بسیار محبوب است. البته این شربت آرام بخش و خوشمزه، با فواید زیاد و تاثیرات چشمگیری که برای سلامتی دارد، نوشیدن آن را در تمام طول سال لذت بخش کرده است. این شربت برای پذیرایی از مهمانان عالی است. در ادامه با طرز تهیه شربت خاکشیر همراه وبسایت جاست ایت باشید.

طرز تهیه شربت خاکشیر بهترین نوشیدنی برای تابستان

مواد لازم طرز تهیه شربت خاکشیر مناسب 4 نفر
 3 لیتر آب
 100 گرم شکر
 1 پیمانه گلاب
 1 قاشق غذاخوری آبلیمو
 1 قاشق چایخوری پودر هل
 خاکشیر به اندازه دلخواه
دستور تهیه شربت خاکشیر
1

اولین قدم برای تهیه شربت شستن دانه های خاکشیر است. نکته بسیار مهم در شستشو، زدودن شن ها و کثیفی ها است. ابتدا دانه های آن را در یک کاسه بزرگ بریزید. آنها را با آب خیس کنید و اجازه دهید شن ها روی سطح آب بیایند.

2

وقتی شن ها شناور شدند، آنها را بردارید و بگذارید دانه ها دو ساعت در آب خیس بخورند. سپس کاسه را عوض کرده و آن را بررسی کنید. نباید شن و کثیفی را مشاهده کنیم. بهتر است چندین بار دانه ها را آبکشی کنید و مجدداً در آب خیس کنید.

راه اول برای تهیه شربت
3

قابلمه ای را انتخاب کرده، آب و شکر و پودر هل را به آن اضافه کرده و سپس مواد را با یکدیگر مخلوط کرده. این قابلمه را روی شعله قرار دهید و حرارت متوسط باشد، تا مواد با یک دیگر ترکیب شوند. گلاب و آبلیمو را به قابلمه اضافه کنید و پس از اینکه شکر حل شد قابلمه را از روی شعله بردارید و بگذارید خنک شود.

4

مایع شربت را در ظرف مورد نظری که قرار است شربت را در آن سرو کنید بریزید، سپس دانه های خاکشیر را به آن ظرف اضافه کنید. در صورت تمایل می توانید تکه یخی را نیز داخل لیوان بریزید.

راه دوم برای تهیه شربت
5

شکر و گلاب و آب سرد را با هم مخلوط کنید. سپس دانه های شسته شده را به آن اضافه کنید، شربت شما آماده است. اگر دوست دارید می توانید آبلیمو یا هل را اضافه کنید. شربت خود را خنک سرو کنید و از آن لذت ببرید!

ارزش غذایی

در هر لیوان 250 میلی لیتری

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 260
نیاز روزانه
چربی کل 2.5g4%
کربوهیدرات کل 2.571g1%

فیبر 0.3g2%
قند 1.06g
پروتئین 7g15%

ویتامین آ 0%
کلسیوم 4%
آهن 35%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.