تنظیمات پرینت:

طرز تهیه شربت زرشک بسیار خوش رنگ و جذاب

مناسب برای12 نفرزمان مورد نیاز30 دقیقه

شربت زرشک از جمله نوشیدنی هایی می باشد که امروزه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. این نوع نوشیدنی هم با استفاده از زرشک تازه و هم با استفاده از زرشک خشک تهیه و آماده می شود. این در حالی است که استفاده از زرشک تازه به مراتب می تواند در کیفیت آن تاثیر به سزایی داشته باشد. زرشک دارای خواص منحصر به فردی می باشد که مصرف آن مورد توجه افراد قرار گرفته است.

طرز تهیه شربت زرشک بسیار خوش رنگ و جذاب

مواد لارم برای تهیه شربت زرشک
 1 کیلوگرم زرشک قرمز تازه
 2,5 کیلوگرم شکر
 2 پیمانه آب
 2 قاشق غذاخوری گلاب
 2 قاشق غذاخوری عرق هل
طرز تهیه شربت زرشک
1

برای درست کردن شربت زرشک خانگی ابتدا باید شهد شربت را آماده کنید. برای این منظور قابلمه مناسبی را برداشته و شکر و آب را درون آن بریزید. سپس قابلمه را روی حرارت قرار داده و اجازه دهید تمام دانه های شکر در آب حل شوند. بعد از چند دقیقه جوشیدن، ترکیب آب و شکر غلیظ خواهد شد. نکته قابل توجه در این قسمت این است که بعد از به جوش آمدن، حرارت را کم کنید. همچنین برای حل شدن شکر در آب آن را هم نزنید. زمان دهید تا در اثر حرارت به آرامی حل شود.

2

اکنون زرشک های تازه خریداری شده را از خوشه جدا کرده و در لگن بخیسانید. بعد از گذشت 15 دقیقه آن ها را شسته و درون آبکش قرار دهید تا آب اضافی خارج شود. سپس روی یک پارچه نخی بزرگ پهن کنید و زمان دهید تا خشک شوند.

3

بعد از حل شدن کامل دانه های شکر در آب، زرشک های خشک شده را به آب در حال جوش اضافه کنید. در این مرحله اجازه دهید تا زرشک ها همراه با ترکیب به دست آمده بجوشند و عصاره خود را به آب منتقل کنند.

4

سپس عرق هل و عرق گلاب را به مواد در حال جوش بیفزایید. توجه کنید که افزودن این مواد اجباری نیست و کاملا به صورت دلخواه و بر اساس ذائقه شماست. بعد درب قابلمه را گذاشته و اجازه دهید تا زرشک ها به خوبی بپزند.

5

هنگامی که شربت زرشک به غلظت مناسبی رسید شعله گاز را خاموش کنید. سپس شربت را از صافی رد کرده تا تمام دانه های زرشک از شربت جدا شوند. استفاده از صافی در خوش رنگ شدن شربت زرشک نقش بسیار مهمی را ایفا می کند.

6

اکنون اجازه دهید تا شربت آماده شده کمی خنک شود. سپس آن را در شیشه های تمیز ریخته و در یخچال نگهداری کنید.

7

حال می توانید در زمان سرو 3 الی 4 قاشق از شربت را در لیوان مورد نظر ریخته و با آب مخلوط نمایید. نوش جان

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 256
نیاز روزانه
چربی کل 0.09g1%

چربی اشباع 0.02g1%
کلسترول 0mg
سدیم 2mg1%
پتاسیم 48mg2%
کربوهیدرات کل 65.3g22%

فیبر 0.5g2%
قند 63g
پروتئین 0.3g1%

ویتامین آ 14%
ویتامین سی 3%
کلسیوم 1%
آهن 1%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.