تنظیمات پرینت:

طرز تهیه شربت زعفران خانگی به همراه نکاتی درباره ای فواید زعفران

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز30 دقیقه

با ما همراه باشید تا طرز تهیه شربت زعفران را به شما آموزش دهیم. این گیاه برای سلامت بدن انسان بسیار ضروری است. زعفران دارای بیش از 150 ترکیب آنتی اکسیدانی مختلف است که خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد، حافظه را تقویت می کند. زعفران یکی از با ارزش ترین ادویه ها از نظر خواص درمانی است که سال هاست به دلیل طبع گرم و خشک زعفران از این ادویه شگفت انگیز در نوشیدنی ها و غذاها استفاده می شود.

طرز تهیه شربت زعفران خانگی

مواد لازم طرز تهیه شربت زعفران
 ½ قاشق غذاخوری پودر زعفران
 200 گرم شکر
 2 لیتر آب
 3 قاشق غذاخوری گلاب
طرز تهیه شربت زعفران
1

پودر زعفران را دم کنید. برای دم کردن زعفران باید آن را در ظرف کوچکی در بسته بریزید و روی حرارت غیر مستقیم (مانند بخار کتری) بگذارید تا 20 دقیقه دم بکشد و رنگ آن تغییر کند. سپس آن را کنار بگذارید.

2

آب را در یک قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط بگذارید تا بجوشد. بعد از به جوش آمدن آب می توانید حرارت را کم کرده و شکر را اضافه کنید. مخلوط آب و شکر را هم بزنید تا شکر کاملا در آب حل شود.

3

بعد از حدود 10 تا 15 دقیقه مخلوط آب و شکر باید به غلظت دلخواه برسد. در این مرحله برای تهیه شربت زعفران، گلاب را به همراه زعفران اضافه کنید.

4

اجازه دهید شربت 10 تا 15 دقیقه دیگر بجوشد تا غلیظ شود. سپس از روی حرارت بردارید. برای سرو، 3 تا 4 قاشق غذاخوری شربت زعفران را با یک پیمانه آب مخلوط کرده و با یخ سرو کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 63
نیاز روزانه
چربی کل 0.01g1%

چربی اشباع 0g
کلسترول 0mg
سدیم 4mg1%
پتاسیم 4mg1%
کربوهیدرات کل 16g6%

فیبر 0g
قند 15.6g
پروتئین 0.01g1%

ویتامین آ 0%
ویتامین سی 0%
کلسیوم 0%
آهن 0%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.