تنظیمات پرینت:

طرز تهیه شربت سکنجبین با عسل به روش سنتی

مناسب برای8 نفرزمان مورد نیاز40 دقیقه

آیا می خواهید در مورد یک نوشیدنی بسیار خوشمزه و در عین حال سنتی ایرانی بدانید؟ سکنجبین یکی از نوشیدنی های سنتی ایرانی معروف است. همانطور که در بالا ذکر شد این نوشیدنی واقعاً برای یک گردهمایی در یک روز بسیار گرم مناسب است. شربت سکنجبین معمولا با کاهو سرو می شود.

نکات مهم طرز تهیه شربت سکنجبین

مواد لازم تهیه شربت سکنجبین
 2 پیمانه عسل
 8 پیمانه آب
 1 پیمانه سرکه انگور
 نعنا تازه به مقدار لازم
طرز تهیه شربت سکنجبین
1

برای تهیه شربت سکنجبین، این نوشیدنی ترش شیرین، باید یک قابلمه مناسب انتخاب کنید، بهتر است یک قابلمه مسی باشد. آب را به همراه عسل را در قابلمه بریزید و بگذارید بجوشد. سپس حرارت را کم کنید و بگذارید آب به نصف برسد (نیمی از محتویات باید بخار شود).

2

توجه داشته باشید که در حین درست کردن نوشیدنی، آب را به طور مکرر هم بزنید و کف ایجاد شده روی سطح آن را نیز هر چند وقت یکبار جدا کنید.

3

در صورت تمایل می توانید یک بسته نعنا تازه اضافه کنید و بگذارید طعم آن به تدریج در آب حل شود و با مخلوط عسل و آب مدتی بجوشد. برای جلوگیری از حل شدن برگ های نعنا در شربت و برای راحت تر برداشتن برگ های نعنا، می توانید برگ های نعنا را به یکدیگر گره بزنید.

4

سپس سرکه را به محتویات اضافه کنید و بگذارید بجوشد تا دوباره مقدار شربت به نصف خود برسد. اجازه دهید شربت خنک شود و آن را در شیشه بریزید و نوشیدنی را در یخچال بگذارید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 113
نیاز روزانه
چربی کل 0g

چربی اشباع 0g
کلسترول 0mg
سدیم 3mg1%
پتاسیم 28mg1%
کربوهیدرات کل 30g10%

فیبر 0.1g1%
قند 29.9g
پروتئین 0.1g1%

ویتامین آ 0%
ویتامین سی 0%
کلسیوم 1%
آهن 1%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.