تنظیمات پرینت:

طرز تهیه شربت سیب و فواید استفاده از آن

مناسب برای6 نفرزمان مورد نیاز30 دقیقه

از این رو شربت سیب برای درمان سرفه و گرفتگی صدا بسیار مفید و کاربردی است. همچنین شربت سیب در زمستان و روز های سرد به عنوان یک نوشیدنی مفید مورد استفاده افراد قرار می گیرد. چرا که نقش تقویت کردن سیستم ایمنی بدن را نیز بر عهده دارد. به همین ترتیب در ادامه قصد داریم مرحله به مرحله درست کردن شربت سیب را شرح دهیم.

طرز تهیه شربت سیب و فواید استفاده از آن

مواد لازم برای تهیه شربت سیب
 1 کیلوگرم سیب
 500 گرم شکر
 50 گرم پوست سیب رنده شده
 2 عدد میخک
 1 عدد چوب دارچین
 1 لیتر آب
 برگ ریحان تازه به مقدار دلخواه
طرز تهیه شربت سیب
1

برای تهیه و آماده سازی شربت سیب در منزل ابتدا باید سیب ها را شسته و ضد عفونی کنید. سپس به کمک چاقو پوست آن ها را گرفته و رنده کنید. همچنین می توانید به جای رنده از غذا ساز که راحت تر و سریع تر است استفاده نمایید. بعد از رنده کردن، شکر را به آن ها اضافه کنید و شروع به ورز دادن کنید. این کار را تا جایی ادامه دهید که سیب و شکر به طور کامل با همدیگر مخلوط شوند، به طوری که جذب یکدیگر شوند.

2

اکنون سیب های پوست گرفته شده را به چهار قسمت تقسیم کرده و هسته آن ها را جدا کنید. سپس قابلمه مناسبی برداشته و سیب های برش زده شده را درون آن بریزید. بعد ترکیب شکر و پوست های رنده شده را به آن اضافه کنید. در آخر نیز آب، میخک و چوب دارچین را به محتویات درون قابلمه بیفزایید.

3

سپس قابلمه را روی شعله گاز قرار دهید. در ابتدا حرارت را زیاد کنید تا آب به جوش آید. بعد از به جوش آمدن، حرارت گاز را روی متوسط تنظیم کنید و اجازه دهید تا مواد درون قابلمه به خوبی با یکدیگر ترکیب و پخته شوند.

4

در آخر نیز برگ های ریحان تازه را بعد از شستن و ضد عفونی کردن به مواد درون قابلمه اضافه کنید. ریحان عطر و بوی منحصر به فردی را به این نوشیدنی خاص می بخشد.

5

بعد از نرم و پخته شدن سیب ها، شربت را از صافی رد کرده و آب یکدست آن را درون شیشه ریخته و درون یخچال نگهداری کنید.

6

حال می توانید مقداری از شربت سیب غلیظ را با آب خنک ترکیب کرده و میل کنید. نوش جان

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 98
نیاز روزانه
چربی کل 0.07g1%

چربی اشباع 0.01g1%
کلسترول 0mg
سدیم 2mg1%
پتاسیم 45mg2%
کربوهیدرات کل 25.4g9%

فیبر 1.1g5%
قند 23.4g
پروتئین 0.1g1%

ویتامین آ 1%
ویتامین سی 3%
کلسیوم 1%
آهن 0%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.