تنظیمات پرینت:

طرز تهیه شله زرد دسر زعفرانی ایرانی مناسب مراسم ها

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز3 ساعت

شله زرد، دسری طلایی رنگ و سبک است که ایرانی ها در مراسم بسیار خاص خود آن را سرو می کنند. اگر بعد از صرف غذا هوس یک دسر شیرین و لطیف کردید، بدون نگرانی به سراغ این دسر خوشمزه و لذیذ ایرانی بروید که قطعا دهانتان را آب می‌اندازد.

طرز تهیه شله زرد این دسر زعفرانی ایرانی مناسب مراسم ها

مواد لازم طرز تهیه شله زرد
 1 پیمانه برنج
 6 پیمانه آب
 2 پیمانه شکر
 ¼ پیمانه خلال بادام
 50 گرم کره
 ½ پیمانه گلاب
 ¼ پیمانه زعفران ساییده و دم کرده
 ¼ قاشق چایخوری هل آسیاب شده
 دارچین، خلال پسته و بادام به مقدار لازم
طرز تهیه شله زرد
1

از شب قبل از پخت شله زرد برنج را خیس کنید، حداقل 12 ساعت باید برنج را خیس کنید. برای طبخ شله زرد ابتدا قابلمه ای را روی حرارت متوسط قرار دهید سپس برنج از قبل خیس خورده را به همراه 6 پیمانه آب داخل قابلمه بریزید. صبر کنید تا آب به جوش آید.

2

وقتی مشاهده کردید که آب به جوش آمده حتما باید شعله گاز را کم کنید. با این کار برنج پخته و نرم می شود. مهم است که برنج خوب پخته و نرم شود. بعد از حدود یک ساعت گذاشتن قابلمه برنج روی شعله گاز، برنج خوب پخته می شود. حالا باید شکر اضافه شود. اجازه دهید تا شکر کاملا حل شود. در همین حین مواد را هم بزنید تا بافتی یکدست به دست آورید.

3

توجه داشته باشید که در مرحله زیر شعله گاز باید کم باشد. کره، زعفران و هل را که از قبل آماده کرده اید (همانطور که در مواد اولیه ذکر شده است) اضافه کنید. در ضمن برای جلوگیری از ته نشین شدن مواد باید دائماً دسر را هم بزنید.

4

2 تا 3 ساعت طول می کشد تا فرآیند پخت به پایان برسد. زمانی که فکر کردید به غلظت دلخواهتان رسید، گلاب را اضافه کنید. بعد از اضافه کردن گلاب باید 5 دقیقه دیگر صبر کنید تا شله زرد آماده شود. پس از آن شعله گاز را خاموش کنید. در آخر خلال بادام را به این دسر خوشمزه اضافه کنید.

5

برای تزیین شله زرد از موارد زیر استفاده کنید: خلال بادام و پسته، دارچین و غنچه گل محمدی خشک شده.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 79
نیاز روزانه
چربی کل 3.4g6%

چربی اشباع 1.6g8%
کلسترول 6mg2%
سدیم 19mg1%
پتاسیم 93mg3%
کربوهیدرات کل 13.5g5%

فیبر 1.3g6%
قند 10.3g
پروتئین 0.8g2%

ویتامین آ 3%
ویتامین سی 0%
کلسیوم 1%
آهن 6%
ویتامین ب6 19%
مس 6%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.