تنظیمات پرینت:

طرز تهیه شونیز شکلاتی به روش بازاری

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت 30 دقیقه

شکلات شونیز یکی از خوشمزه ترین خوراکی های مورد علاقه کودکان می باشد. علاوه بر کودکان، بزرگسالان نیز از طعم شکلاتی و فندقی آن لذت می برند. برای اینکه این شیرینی لذیذ و محبوب را در خانه درست کنید، پیشنهاد میکنیم طرز تهیه آن را مطالعه کنید. شکلات های شونیز خانگی به دلیل اینکه از مواد طبیعی و بدون مواد نگهدارنده تهیه می شوند، نسبت به نمونه های بازاری سالم تر نیز هستند.

طرز تهیه شونیز شکلاتی به روش بازاری

مواد لازم تهیه شونیز شکلاتی
 2 پیمانه بیسکویت پتی بور پودر شده
 4 قاشق غذاخوری شکلات صبحانه
 ¼ پیمانه روغن مایع
  پیمانه بادام زمینی خرد شده
 شکلات تخته ای تلخ به مقدار لازم(خرد شده)
 فندق به مقدار لازم
طرز تهیه شونیز شکلاتی
1

در ابتدا باید فندق های شونیز شکلاتی را آماده کنید. برای اینکار تابه کوچکی انتخاب کنید. فندق ها را داخل تابه بدون روغن کمی تفت دهید. سپس فندق ها را لابه لای دستمال نخی تمیز قرار دهید. سپس دستتان را به صورت رفت و برگشتی بر روی فندق ها حرکت دهید تا پوست آنها جدا شود.

2

بیسکویت های پتی بور را با هر روشی که تمایل دارید، کاملا پودر کنید. آسان ترین و سریع ترین روش برای خرد کردن بیسکویت ها استفاده از دستگاه غذاساز می باشد. اما می توانید بیسکویت ها را داخل نایلون زیپ دار بریزید و با ضربه های گوشت کوب آنها را پودر کنید. شکلات صبحانه را هم به بیسکویت های پودر شده اضافه کنید. با دست ورز دهید تا کاملا حالت خمیری پیدا کند.

3

از مواد شونیز شکلاتی به اندازه یک گردو بردارید و داخل آن یک فندق بدون پوست قرار دهید. سپس با دست ورز دهید تا حالت کروی پیدا کند و فندق وسط شکلات پنهان شود. این کار را تا جایی ادامه دهید که مواد شکلات تمام شود. شکلات ها را به مدت 10 دقیقه داخل فریزر قرار دهید.

4

شکلات تخته ای را به روش بن ماری یعنی حرارت غیر مستقیم کاملا آب کنید. برای این کار شکلات ها را داخل کاسه ای بریزید و روی کتری آب در حال جوش بگذارید. کمی صبر کنید تا همه شکلات ها آب شوند.

5

بادام زمین ها را به وسیله هاون خرد کنید. پس از اینکه آنها را به مدت 5 دقیقه تفت دادید، داخل شکلات بن ماری شده بریزید.

6

روی یک سینی کاغذ روغنی پهن کنید. شکلات های گرد شده را داخل مایع شکلاتی بغلطانید و روی سینی قرار دهید. سپس سینی شونیز شکلاتی را به مدت 1 ساعت در یخچال قرار دهید.

7

شونیزهای خود را با مواد دلخواه مانند اسمارتیز و عصاره ی شکلات سفید تزیین و میل کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 582
نیاز روزانه
چربی کل 46.7g72%

چربی اشباع 13.7g69%
کلسترول 2mg1%
سدیم 214mg9%
پتاسیم 458mg14%
کربوهیدرات کل 35g12%

فیبر 6.1g25%
قند 13.9g
پروتئین 9g18%

ویتامین آ 1%
ویتامین سی 1%
کلسیوم 6%
آهن 33%
ویتامین کا 40%
منیزیم 39%
زینک 24%
مس 102%
منگنز 81%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.