تنظیمات پرینت:

طرز تهیه شکلات گلاسه در خانه مانند کافی شاپ ها

مناسب برای2 نفرزمان مورد نیاز30 دقیقه

در روز های گرم سال توجه افراد به انواع نوشیدنی های خنک به مراتب بیش از روز های دیگر است. به همین ترتیب می توانند با نوشیدن آبمیوه ها خنک، انواع بستنی، انواع گلاسه و ... تا حدودی خود را از شر گرمای هوا نجات دهند. بهترین و خوشمزه ترین نوشیدنی ها در منوی کافی شاپ ها قابل مشاهده می باشد. شکلات گلاسه از جمله نوشیدنی های پر طرفدار و جذاب در فصل تابستان محسوب می شود.

طرز تهیه شکلات گلاسه در خانه مانند کافی شاپ ها

مواد لازم برای تهیه شکلات گلاسه
 ½ پیمانه بستنی شکلاتی
 ½ پیمانه شیرکاکائو پرچرب
 2 قاشق غذاخوری خامه فرم گرفته قنادی
 پودر کاکائو به مقدار کافی
 سس شکلات به مقدار کافی
مواد لازم برای تهیه سس شکلات خانگی
 ½ پیمانه شکر
 ½ پیمانه پودر کاکائو
 ½ پیمانه آرد سفید
 2 پیمانه شیر پرچرب
 20 گرم کره پاستوریزه
 ¼ پیمانه شکلات تلخ
طرز تهیه شکلات گلاسه
1

برای درست کردن بهترین شکلات گلاسه در مرحله اول بایستی یک لیوان شیشه ای بلند انتخاب کرده و آن را در یک دست خود بچرخانید. در هنگام چرخاندن لیوان، با دست دیگر خود سس شکلات را به دیواره لیوان بریزید. به طوری که دیواره لیوان توسط سس شکلات تزیین شود.

2

سپس مقدار گفته از بستنی شکلاتی را درون لیوان بریزید. بعد شیرکاکائو را طبق دستور به بستنی اضافه کنید. در این مرحله از مخلوط کردن مواد با همدیگر اجتناب کنید.

3

اکنون خامه قنادی را پس از یخ زدایی با دور تند همزن برقی بزنید تا کاملا فرم بگیرد. سپس خامه فرم گرفته شده را به کمک قیف و ماسوره دلخواه روی لیوان بریزید. در صورتی که خامه قنادی در دسترس ندارید می توانید از اسپری های خامه نیز استفاده کنید.

4

در آخر نیز مقداری پودر کاکائو و سس شکلات روی خامه بریزید.

5

اکنون شکلات گلاسه خوشمزه شما آماده است. یک نی و یک قاشق درون لیوان حاوی شکلات گلاسه قرار دهید و میل کنید. نوش جان

تهیه سس شکلات خانگی
6

در صورت تمایل می توانید سس شکلات را نیز در منزل آماده کنید. برای این منظور ظرف مناسبی انتخاب کرده و پودر کاکائو، شکر و آرد را درون آن بریزید. مواد را به کمک قاشق هم زده و با همدیگر مخلوط کنید.

7

سپس ظرف را روی حرارت قرار دهید. شیر را آرام آرام و طی چند مرحله به مواد درون ظرف اضافه کنید. نکته قابل توجه در این قسمت این است که بایستی شیر را دائما هم بزنید تا با محتویات درون ظرف یک سس کاملا یکدست و یکنواختی به دست آید.

8

بعد از حل شدن شکر و آرد درون شیر، اجازه دهید تا چند دقیقه مواد روی حرارت بمانند تا سس شکلات شما کمی غلیظ شود. هنگامی که سس درون ظرف شروع به جوشیدن کرد بلافاصله حرارت را خاموش کنید. اکنون کره و شکلات تلخ را به مواد اضافه کنید تا بر اثر داغی مواد کره آب شود و شکلات تلخ کاملا حل شود. به این روش می توانید با کیفیت ترین سس شکلات را در منزل آماده کنید و مطمئن باشید که هیچ گونه مواد افزودنی ندارد.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 165
نیاز روزانه
چربی کل 6.5g10%

چربی اشباع 4g20%
کلسترول 15mg5%
سدیم 56mg3%
پتاسیم 277mg8%
کربوهیدرات کل 25g9%

فیبر 2.5g10%
قند 14.9g
پروتئین 4.4g9%

ویتامین آ 10%
ویتامین سی 1%
کلسیوم 10%
آهن 9%
مس 36%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.