تنظیمات پرینت:

طرز تهیه شیرینی دادلی بدون فر بسیار خوشمزه

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز35 دقیقه

شیرینی دادلی از جمله خوراکی های خوشمزه ایام نوروز است. گرچه امروزه در تمام فصول سال می توان این شیرینی را از قنادی ها تهیه کرد. این شیرینی در تبریز متولد شده و با گذشت زمان به سراسر کشور انتقال پیدا کرد. نام این شیرینی نیز ترکی و به بعنی خوشمزه می باشد. به این شیرینی « دوزلی» نیز گفته می شود که به معنی با نمک و با مزه است.

طرز تهیه شیرینی دادلی بدون فر بسیار خوشمزه

مواد لازم طرز تهیه شیرینی دادلی
 1 پیمانه آرد شیرینی پزی
  پیمانه آرد نخودچی
  پیمانه پودر قند
 1 عدد زرده تخم مرغ
 50 گرم کره
 ½ پیمانه روغن جامد
 1 نیشگون وانیل
 شکلات آب شده به مقدار لازمبرای تزیین
طرز تهیه شیرینی دادلی بدون فر
1

روغن جامد، کره و پودر قند را داخل یک ظرف به مدت 5 دقیقه با همزن روی دور تند هم بزنید تا زمانی که مایعی حجیم و کرمی رنگ به دست بیاید. زرده تخم مرغ و وانیل را به مواد قبلی اضافه کنید و حدود 3 دقیقه به هم زدن ادامه دهید.

2

حالا همزن را کنار بگذارید. آرد نخودچی و شیرینی پزی را حتما الک کنید و روی مواد بریزید. مخلوط کردن مواد شیرینی دادلی را با لیسک انجام دهید. خمیر را به هیچ وجه ورز ندهید. چرا که در اینصورت روغن پس می دهد و شیرینی کیفیت خود را از دست می دهد.

3

خمیر به دست آمده را در اندازه های گردو جدا کنید و با کف دست آن را پهن کنید. نصف خمیر ها را به وسیله یک جسم دایره ای توخالی، سوراخ ایجاد کنید. نصف دیگر آنها را بدون سوراخ رها کنید.

4

برای پخت شیرینی دادلی بدون فر به یک تابه با کیفیت نیاز خواهید داشت. تابه دو طرفه یا معمولی را روی شعله متوسط و شعله پخش کن قرار دهید. کمی روغن داخل تابه بریزید و شیرینی های دادلی را داخل آن بچینید. در حدود 15 الی 20 دقیقه زمان لازم است تا یک طرف شیرینی ها پخته شود. زمانی که شیرینی ها کاملا خنک شدند، نوبت تزیین آنها رسیده است.

5

هر شیرینی دادلی از دو لایه خمیر شیرینی تشکیل می شود. مابین این لایه ها را از ژله بریلو یا مربای مورد نظر پر کنید. روی شیرینی را با شکلات ذوب شده و پودر پسته تزیین کنید. همچنین می توانید یک طرف شیرینی را داخل شکلات آب شده بزنید و یک شیرینی دو رنگ تحویل بگیرید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 572
نیاز روزانه
چربی کل 43.2g67%

چربی اشباع 9.88g50%
کلسترول 80mg27%
سدیم 97mg5%
پتاسیم 116mg4%
کربوهیدرات کل 40.3g14%

فیبر 1.8g8%
قند 9.9g
پروتئین 6.28g13%

ویتامین آ 18%
ویتامین سی -1%
کلسیوم 2%
آهن 12%
زینک 8%
مس 14%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.