تنظیمات پرینت:

طرز تهیه شیرینی دانمارکی؛ انتخابی مناسب برای دورهمی ها

مناسب برای8 نفرزمان مورد نیاز2 ساعت

شیرینی دانمارکی از جمله شیرینی‌ های محبوب و همه کاره می‌ باشد که گزینه ای مناسب برای تمامی دورهمی ها و مهمانی‌ ها است. این شیرینی امروزه در اشکال و طعم‌ های مختلف تولید می‌ گردد. بنابراین، مناسب برای تمامی سلیقه‌ ها و گزینه‌ ای عالی برای لحظات خوش زندگی است.

طرز تهیه شیرینی دانمارکی؛ انتخابی مناسب برای دورهمی ها

مواد لازم برای برای کِرِم میانی شیرینی دانمارکی
 ¼ پیمانه آرد
  پیمانه شکر
  پیمانه آب
 1 قاشق چایخوری •وانیل
مواد لازم برای تهیه شربت
 ½ پیمانه شکر
 ½ پیمانه آب
 1 قاشق غذاخوری زعفران دم کرده
مواد لازم برای تهیه خمیر
 3 پیمانه آرد
 2 عدد تخم مرغ
 ½ پیمانه روغن مایع
 4 قاشق غذاخوری شکر
 ½ پیمانه شیر
 1 قاشق غذاخوری خمیر مایه
 1 قاشق غذاخوری وانیل
 1 قاشق غذاخوری زعفران دم کرده
طرز تهیه شیرینی دانمارکی
قسمت اول؛ تهیه کِرِم میانی
1

ابتدا آب را در ظرفی مناسب ریخته و روی حرارت قرار می‌ دهیم تا جوش بیاید. سپس شکر را اضافه کرده و هم می‌ زنیم.

2

در ادامه آرد را کم کم افزوده و مخلوط را به خوبی هم می‌ زنیم تا یک خمیر سفت به دست آید.

3

پس از آن وانیل را افزوده و باز هم مخلوط را هم می‌ زنیم. در نهایت محصول به دست آمده را از روی حرارت برمی‌ داریم و کنار می‌ گذاریم.

قسمت دوم؛ تهیه شربت
4

برای تهیه شربت ابتدا آب را در ظرفی مناسب ریخته و روی حرارت قرار می‌ دهیم. سپس شکر را به آن افزوده و صبر می‌ کنیم تا جوش بیاید. مخلوط را هم می‌ زنیم تا شکر کاملاً حل شده و به غلظت مورد نظر برسد.

5

سپس، زعفران را اضافه کرده و مخلوط را هم می‌ زنیم. محصول نهایی را از روی حرارت برداشته و کنار می‌ گذاریم.

قسمت سوم؛ تهیه شیرینی دانمارکی
6

در ابتدای کار، خمیر مایه را با شیر و یک قاشق شکر مخلوط کرده و در ظرفی مناسب می‌ ریزیم. مخلوط را هم زده و روی آن را با سلفون می‌ پوشیم. اجازه می‌ دهیم تا این مخلوط به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کند.

7

در مرحله دوم تخم مرغ، شکر و وانیل را در یک ظرف ریخته و با همزن برقی آنقدر هم می‌ زنیم تا مخلوطی یکنواخت و صاف به دست آید. در ادامه روغن مایع را اضافه کرده و هم زدن را ادامه می‌ دهیم. پس از آن آرد را ابتدا چند بار الک کرده و کم کم به این مخلوط می‌ افزاییم و هم زدن را ادامه می دهیم.

8

در مرحله بعد مخلوط خمیر مایه را اضافه کرده و خمیر را به صورت دستی ورز می‌ دهیم. در نهایت خمیر را در مکانی مناسب به مدت یک ساعت قرار می‌ دهیم تا استراحت کرده و وَر آید.

9

بعد از گذشت زمان فوق، خمیر را مجدد روی یک سطح صاف قرار داده و ورز می‌ دهیم تا یک خمیر یکنواخت به دست آید. سپس پهن کرده و به شکل مربع در می‌ آوریم. کِرِم میانی را روی خمیر به حالت افقی قرار داده و سپس خمیر را لول می کنیم. آنگاه خمیر را در اندازه های برابر برش می دهیم.

10

شیرینی دانمارکی ها را روی سینی مناسب قرار می دهیم تا ۳۰ دقیقه استراحت کنند. بعد آنها را در داخل فر که از قبل آن را روشن کرده و در دمای ۱۸۰ درجه فارنهایت قرار داده‌ ایم، می‌ گذاریم تا ۳۰ دقیقه حرارت ببینند.

11

در انتهای کار، شیرینی ها را از فر خارج کرده و صبر می کنیم تا خنک شوند. سپس آنها را آغشته به شربت کرده و در ظرف مناسب قرار می دهیم.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 304
نیاز روزانه
چربی کل 10.6g17%

چربی اشباع 1.185g6%
کلسترول 29mg10%
سدیم 62mg3%
پتاسیم 102mg3%
کربوهیدرات کل 45.9g16%

فیبر 1g4%
قند 19.5g
پروتئین 5.2g11%

ویتامین آ 3%
ویتامین سی 0%
کلسیوم 3%
آهن 10%
ویتامین ای 22%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.