تنظیمات پرینت:

طرز تهیه شیرینی زبان خانگی و خوشمزه

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت

یکی از سنت های ایرانیان این است که برای اولین بار دست خالی به خانه یکدیگر نمی روند. آنها همیشه یک هدیه یا یک جعبه شیرینی می برند. خیلی از افراد شیرینی زبان را انتخاب می کنند. طرز تهیه شیرینی زبان بسیار آسان است و نتیجه فوق العاده ای دارد!

طرز تهیه شیرینی زبان خانگی و خوشمزه

مواد لازم طرز تهیه شیرینی زبان
تهیه خمیر:
 300 گرم آرد الک شده
 1 عدد تخم مرغ
 1 قاشق غذاخوری روغن
 1 پیمانه آب
 1 قاشق چایخوری نمک
 ½ قاشق چایخوری اسید سیتریک یا آبلیمو
تهیه شربت:
 1 پیمانه شکر
 2 پیمانه آب
 ¼ قاشق چایخوری اسید سیتریک یا آبلیمو
 ¼ پیمانه گلاب
 2 قاشق غذاخوری زعفران دم کرده
تزیین شیرینی:
 150 گرم کره
 1 پیمانه پودر قند
 1 پیمانه شربت
 پسته را به مقدار لازم پودر کنید
طرز تهیه شیرینی زبان
تهیه خمیر
1

تخم مرغ، آب، اسید سیتریک، نمک و روغن را با هم مخلوط کنید. یک کاسه بردارید و آرد الک شده را داخل آن بریزید. سپس ترکیب تخم مرغ و آب را به آرد اضافه کنید.

2

آرد را با تخم مرغ ترکیب کنید و به مدت 20 دقیقه ورز دهید. اگر مشاهده کردید که خمیر حالت کشسانی دارد، دیگر به ورز دادن ادامه ندهید، در غیر این صورت همچنان خمیر را ورز دهید. اجازه دهید خمیر به مدت یک ساعت در دمای اتاق استراحت کند.

تهیه شربت
3

آب را در قابلمه مناسبی به جوش بیاورید. سپس اسید سیتریک را در هنگام جوشیدن آب به ان اضافه کنید. اگر اسید سیتریک در دست ندارید، 2 قاشق غذاخوری آبلیمو اضافه کنید، تاثیر آبلیمو همانند اسید سیتریک است.

4

سپس شکر را به قابلمه اضافه کنید و هم بزنید تا حل شود. صبر کنید تا آب دوباره به جوش آید سپس زعفران دم کرده و گلاب را به آن اضافه کنید. بگذارید شربت هم چنان بجوشد تا رقیق‌ شود.

آماده سازی شیرینی
5

ابتدا باید خمیر را از یخچال خارج کنید و بگذارید کمی گرم شود. خمیر نباید خیلی گرم باشد و بافتی نرم داشته باشد و حتماً باید کمی سرد و سفت باشد.

6

سطح محل کار خود را آرد پاشی کنید. خمیر را با وردنه صاف کنید و آن را به ضخامت 1 سانتیمتر پهن کنید. لبه های خمیر را زیاد فشار ندهید تا نازک نشوند!

7

مقداری از کره را در وسط خمیر قرار دهید، سپس یک طرف خمیر را بردارید (به طور مثال طرف چپ) و روی طرف دیگر قرار دهید (روی طرف راست بگذارید). سپس دوباره کره را روی خمیر بگذارید و مرحله قبلی را تکرار کنید. 6 بار این کار را تکرار کنید و در نهایت 6 لایه خمیر حاصل می شود. به مدت 20 دقیقه خمیر را در جای خنک قرار دهید.

8

سپس خمیر را روی پیشخوان آشپزخانه قرار دهید و از قالبی که در تصویر نشان داده شده است برای تهیه شیرینی زبان استفاده کنید.

تهیه شیرینی زبان

9

اگر نتوانستید قالب های به این شکل پیدا کنید. این روش را به شما پیشنهاد می دهیم. یک چاقوی تیز و کوچک را در یخچال قرار دهید تا سرد شود، سپس با چاقو وسط شیرینی ها را حدود 2 سانتی متر برش دهید. خمیرها را روی کاغذ روغنی با فاصله کم از یک دیگر بچینید.

10

درجه فر را به مدت 10 دقیقه روی 200 درجه سانتیگراد قرار دهید و سپس درجه آن را کم می کنیم و روی 170 سانتی‌گراد تنظیم کنید. اجازه دهید حدود 15 دقیقه شیرینی زبان؛ داخل فر بپزد. وقتی آنها را از فر خارج کردید، می توانید شربتی که از قبل آماده کردید، روی شیرینی ها بریزید و با پودر پسته شیرینی زبان را تزیین کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 214
نیاز روزانه
چربی کل 9.8g16%

چربی اشباع 5.4g27%
کلسترول 63mg21%
سدیم 228mg10%
پتاسیم 40mg2%
کربوهیدرات کل 28.8g10%

فیبر 0.6g3%
قند 13.1g
پروتئین 2.8g6%

ویتامین آ 12%
ویتامین سی 0%
کلسیوم 1%
آهن 6%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.