تنظیمات پرینت:

طرز تهیه شیرینی مارس و مالتیزر مجلسی و خوش مزه

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز20 دقیقه

شیرینی مارس و مالتیزر از جمله شیرینی های خوشمزه و بین المللی پرطرفدار به شمار می رود. از این شیرینی می توان در انواع جشن ها و مهمانی ها به عنوان دسر استفاده نمود.

طرز تهیه شیرینی مارس و مالتیزر

مواد لازم برای تهیه شیرینی مارس و مالتیزر
 4 عدد شکلات بار مارس
 100 گرم کره
 1 پیمانه مالتیزر یا شکلات توپی
 ½ پیمانه شیر عسلی
 2 پیمانه بیسکویت شکلاتی
 ¼ پیمانه شکلات تخته ای
طرز تهیه شیرینی مارس و مالتیزر
1

برای تهیه شیرینی مارس و مالتیزر ابتدا شیر عسلی را به همراه کره درون یک شیر جوش بریزید و روی حرارت با شعله متوسط قرار دهید. زمانی که کره ذوب شد شیرجوش را از روی حرارت بردارید.

2

در گام بعدی شکلات خرد شده و مالتیزر را درون ظرف مناسبی بریزید. هم چنین مارس ها را به مکعب های کوچکی تبدیل کرده و به آن اضافه نمایید. سپس مخلوط شیر عسلی و کره را به این ترکیب اضافه نمایید.

3

در مرحله بعدی تمام مواد را به کمک یک لیسک به خوبی هم بزنید تا مخلوط نرم و یکدستی به شما بدهد. درون قالب و دیواره های قالب مورد نظر خود را با استفاده از کاغذ روغنی پوشانده و مواد آماده شده را داخل آن بریزید.

4

در این مرحله سطح شیرینی خمیری را با کمک لیسک یکدست و صاف کنید. سپس شکلات تخته ای را به روش بن ماری و با کمک بخار آب کتری ذوب کرده و روی مواد خمیری به صورت یکدست پخش بریزید.

طرز تهیه شیرینی مارس و مالتیزر مجلسی

5

در مرحله بعد با استفاده از چاقو، شکلات را به قطعات متفاوت برش بزنید. سطح شکلات را با استفاده از مالتیزر تزیین کنید. سپس آن را درون یخچال به مدت یک ساعت قرار دهید تا کاملا سفت شود. در نهایت می توانید شیرینی مارس و مالتیزر را سرو کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 448
نیاز روزانه
چربی کل 24.4g38%

چربی اشباع 14.6g73%
کلسترول 33mg11%
سدیم 531mg23%
پتاسیم 267mg8%
کربوهیدرات کل 56.2g19%

فیبر 5.7g23%
قند 34.5g
پروتئین 4.8g10%

ویتامین آ 15%
ویتامین سی 1%
کلسیوم 16%
آهن 8%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.