تنظیمات پرینت:

طرز تهیه شیرینی ملکه بادام خانگی به شکل ساده با و بدون فر

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت

شیرینی ملکه بادام یکی از شیرینی های سنتی ایرانی است که با عسل، هل، زعفران و البته بادام تهیه می‌شود. این شیرینی ترد و خوشمزه است و طرفداران زیادی دارد. ملکه بادام ماندگاری بالایی دارد از زمان های قدیم یکی از شیرینی هایی بوده که برای پذیرایی در مهمانی ها مخصوصا ایام عید نوروز تهیه می شد. یکی از مزایای این شیرین طرز تهیه بسیار ساده و آسان آن است. به طور سنتی این شیرینی در قالب‌های مستطیلی درست می‌شود و امکان پخت آن هم با فر هم بدون فر انجام پذیر است. در این مطلب طرز تهیه شیرینی ملکه بادام را به شما آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه شیرینی ملکه بادام خانگی به شکل ساده با و بدون فر

 ½ پیمانه آرد شیرنی پزی
  پیمانه پودر شکر
 2 قاشق غذاخوری خامه
  قاشق چایخوری بکینگ پودر
 1 عدد تخم مرغ
  پیمانه روغن
 ¼ پیمانه شکر
  پیمانه شیر
  قاشق چایخوری وانیل
  پیمانه عسل
 1 پیمانه خلال بادام
  پیمانه کره
 ¼ قاشق چایخوری زعفران دم شده
1

در مرحله ی اول روغن، پودر شکر، تخم مرغ و وانیل را داخل کاسه گودی بریزید و با همزن به مدت حدودا 8 دقیقه مخلوط کنید تا مایه کرمی رنگ و کشداری بدست آید.

2

شیر و خامه را نیز به مواد مرحله ی قبل افزوده و با یک لیسک مواد داخل کاسه را به خورد هم بدهید.

3

آرد و بیکینگ پودر را مخلوط کنید سپس روی مواد الک کنید و دوباره با لیسک همه ی مواد را مخلوط کنید تا به خوبی یکدست شوند.

4

اگر برای پخت شیرینی ملکه بادام از فر استفاده می کنید مواد را داخل قالب کیک به طور یکدست پهن کنید و برای 15 دقیقه بگذارید داخل فر با حرارت ۱۶۰ درچه سانتی گراد تا پخته شود.

5

برای پخت این شیرینی بدون فر بهتر است از یک ماهیتابه دو طرفه استفاده کنید به این صورت که مواد را پهن کنید و در تابه را بسته و برای 20 دقیقه روی شعله پخش کن قرار دهید.

آماده کردن مواد لایه ی رویی
6

کره، زعفران، عسل، خلال بادام و شکر را داخل یک شیر جوشی ریخته و بگذارید روی حرارت تا زمانی که کم کم جوش های ریزی بزند و به یک مایع غلیظ و طلایی رنگی تبدیل شود( باید بگذارید که شکر هم کاملا حل شود).

7

لایه ی زیرین را از فر یا تابه خارج کرده و مواد رویی را روی آن یکدست پهن کنید و دوباره داخل فر قرار دهید هر چند دقیقه سر بزنید تا زمانی که مواد رویه هم کمی طلایی شوند. اگر از تابه استفاده می کنید مجددا در تابه را بسته و روی شعله پخش کن قرار دهید.

8

بعد از طلایی و پخته شده لایه ی رویی، درحالی که شیرینی هنوز گرم است با یک چاقو یا کاردک آن را برش بزنید و اجازه دهید تا خنک شود.

9

شیرینی ملکه بادام خود را داخل ظرف سرو بچینید و نوش جان کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 422
نیاز روزانه
چربی کل 33.5g52%
کربوهیدرات کل 29g10%

فیبر 0.2g1%
قند 28.6g
پروتئین 3.4g7%

کلسیوم 3.56%
آهن 5.04%
ویتامین ب6 4.74%
ویتامین ب12 49%
زینک 5.04%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.