تنظیمات پرینت:

طرز تهیه شیرینی نخودچی ایرانی مخصوص پذیرایی

مناسب برای6 نفرزمان مورد نیاز3 ساعت

شیرینی نخودچی یک شیرینی سبک بدون گلوتن است که یکی از شیرینی‌های مورد علاقه اکثر افراد برای سال نو ایرانی است. ایرانیان در کنار تهیه سفره هفت سین و غذاهای مخصوص نوروز، مثل سبزی پلو با ماهی، تمایل زیادی به تهیه شیرینی و کلوچه دارند. ایرانیان بر این باورند که این شیرینی‌ها نوید بخش سالی پر خیر و برکت هستند. در نتیجه شیرینی ایرانی هم در سفره‌های هفت سین و هم در مجالس نوروزی نقش بسزایی دارند.

طرز تهیه شیرینی نخودچی ایرانی مخصوص پذیرایی

مواد طرز تهیه شیرینی نخودچی
 500 گرم آرد نخودچی
 250 گرم پودر قند
 250 گرم روغن جامد
 1 قاشق غذاخوری هل پودر شده
 3 قاشق غذاخوری پسته پودر شده
طرز تهیه شیرینی نخودچی
1

طرز تهیه این شیرینی ایرانی بسیار آسان است. برای تهیه شیرینی نخودچی ایرانی ابتدا باید پودر قند و روغن را با هم مخلوط کنید تا ترکیبی یکدست حاصل شود. سپس پودر هل و آرد نخودچی را اضافه کرده و به هم زدن ادامه دهید تا خمیر به دست آید.

2

خمیر باید چند ساعت استراحت کند تا شیرینی بافت و قوامی مناسب داشته باشد. روی خمیر را بپوشانید و حداقل 2 ساعت استراحت دهید.

3

بعد از زمان استراحت خمیر را باز کنید. در نظر داشته باشید که شیرینی نخودچی ایرانی نباید نازک باشد. حدود 5 سانتی متر ضخامت ایده آل برای این شیرینی است. قالب های مخصوص شیرینی نخودچی در اکثر فروشگاه ها پیدا می شوند که می توانید به راحتی از آنها برای برش خمیر استفاده کنید. اما اگر به این قالب ها دسترسی نداشتید می توانید از یک کاتر برای اجرای طرح های مورد علاقه خودتان استفاده کنید.

4

پس از فرم دادن به خمیر، آنها را در سینی فر قرار دهید. برای تزیین شیرینی از پسته پودر شده استفاده کنید. سپس سینی را در فر از قبل گرم شده قرار دهید نخودی‌ها را به مدت 15 تا 20 دقیقه بپزید. مراقب باشید هر از چند گاهی نخودی‌ها را چک کنید تا مطمئن شوید که کاملا تغییر رنگ داده اند و به رنگ طلایی درآمده اند. بهترین دما برای پخت این شیرینی 170 درجه سانتی گراد است.

5

قبل از جابجایی شیرینی نخودچی اجازه دهید کاملا خنک شود. این شیرینی‌ها را به آرامی حرکت دهید زیرا بسیار شکننده هستند.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 505
نیاز روزانه
چربی کل 28.2g44%

چربی اشباع 2.2g12%
چربی غیر اشباع 16.4g
کلسترول 0mg
سدیم 31mg2%
پتاسیم 436mg13%
کربوهیدرات کل 52.6g18%

فیبر 5.6g23%
قند 28.8g
پروتئین 11.2g23%

ویتامین آ 1%
ویتامین سی 0%
کلسیوم 3%
آهن 14%
ویتامین ای 31%
ویتامین کا 26%
مس 52%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.