تنظیمات پرینت:

طرز تهیه شیرینی کاسترد خانگی با طعم بسیار عالی

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت

شیرینی کاسترد یکی از شیرینی های معروف و خوشمزه است که اغلب در روزهای عید نوروز پخته می شود. ماده اولیه و اصلی این شیرینی، پودر کاسترد می باشد که مخلوطی از زرده تخم مرغ، خامه و شیر است. نیازی به آماده سازی پودر کاسترد نیست چرا که نمونه های آماده آن در فروشگاه های لوازم قنادی فروشی موجود است.

طرز تهیه شیرینی کاسترد خانگی با طعم بسیار عالی

مواد لازم طرز تهیه شیرینی کاسترد
 100 گرم آرد
 100 گرم پودر کاسترد
 40 گرم پودر قند
 100 گرم کره
 1 نیشگون وانیل
 شکلات تخته ای آب شده(برای تزیین)
 پودر نارگیل، پودر پسته(برای تزیین)
 خلال پسته، خلال بادام(برای تزیین)
طرز تهیه شیرینی کاسترد
1

برای شروع پخت شیرینی کاسترد باید ابتدا کره را از یخچال بیرون آورید تا به دمای محیط برسد. زمانی که کره نرم شد، به همراه پودر قند داخل کاسه ای مناسب بریزید. به کمک همزن برقی به مدت 5 دقیقه با دور تند ترکیب کنید. در پایان 5 دقیقه ترکیبی نرم، سبک، یکدست و روشنی خواهید داشت.

2

وانیل و پودر کاسترد را به ترکیب اضافه کرده و به مدت 3 دقیقه هم بزنید.

3

آرد را الک کرده و آرام آرام به داخل کاسه بریزید. در این مرحله از آماده سازی شیرینی کاسترد مواد را به کمک لیسک مخلوط کنید تا آرد به اطراف پخش نشود.

4

خمیر به دست آمده را داخل یک نایلون بپیچید و به مدت نیم ساعت در یخچال استراحت دهید.

5

پس از گذشت این زمان، فر را روی دمای 170 درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا گرم شود. خمیر را از یخچال بیرون آورید. همانطور که خمیر مابین نایلون است به کمک وردنه آن را صاف و یکدست کنید. ضخامت این خمیر باید 1 سانتی متر باشد. سپس لایه نایلونی روی خمیر را از آن جدا کنید. به کمک کاتر، چاقوی تیز و یا قالب های شیرینی پزی خمیر را به اشکال مختلف برش دهید.

6

شیرینی کاسترد به سرعت داخل فر پخته می شود. به همین دلیل تنها کافی است به مدت 15 الی 20 دقیقه در طبقه وسط فر باقی بماند تا اطراف شیرینی ها کمی طلایی رنگ شوند.

7

زمانی که شیرینی ها خنک شدند، آنها را به سلیقه خود با شکلات آب شده، گاناش، سس شکلات و سایر مواد تزیینی زیبا کنید. برای نمونه می توانید نصف شیرینی را آغشته به شکلات آب شده کنید و سپس روی همان قسمت پودر نارگیل یا پسته بریزید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 390
نیاز روزانه
چربی کل 24.9g39%

چربی اشباع 15.5g78%
کلسترول 84mg29%
سدیم 215mg9%
پتاسیم 82mg3%
کربوهیدرات کل 37.1g13%

فیبر 0.8g4%
قند 14.8g
پروتئین 4.7g10%

ویتامین آ 34%
ویتامین سی 0%
کلسیوم 5%
آهن 8%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.