تنظیمات پرینت:

طرز تهیه شیرینی کشمشی خانگی؛ ترد و خوشمزه

مناسب برای5 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت

از جمله شیرینی‌ های ترد و خوشمزه ایرانی که معمولاً به صورت مناسبتی تولید می‌ شوند، شیرینی کشمشی است. این محصول ارزش غذایی فوق العاده و شیرینی دلچسب دارد؛ بنابراین طعم آن بسیار به دل می‌ نشیند و در مناسبت‌ های خاص مذهبی بیشتر مورد استفاده واقع می‌ گردد. این شیرینی نسبتا ضخیم و گرد بوده و حالت کلوچه ای دارد. 

طرز تهیه شیرینی کشمشی خانگی؛ ترد و خوشمزه

مواد لازم برای تهیه شیرینی کشمشی
 300 گرم آرد قنادی
 100 گرم کشمش
 1 قاشق چایخوری بکینگ پودر
 2 عدد تخم مرغ
 1 قاشق چایخوری وانیل
 200 گرم کره
 250 گرم پودر قند
طرز تهیه شیرینی کشمشی
1

پیش از شروع کار تهیه شیرینی کشمشی لازم است نیم ساعت زودتر مواد از یخچال خارج شوند تا به دمای محیط برسند. ابتدا یک ظرف نسبتاً بزرگ انتخاب کرده و کره را در آن ذوب می‌ کنیم. سپس پودر قند را به آن افزوده و آنقدر هم می‌ زنیم تا یک مخلوط یکنواخت به دست آید. بهتر است برای این کار از همزن برقی استفاده شود.

2

در ادامه، تخم مرغ‌ ها را اضافه کرده و هم زدن را ادامه می‌ دهیم. به همین ترتیب ابتدا وانیل و کشمش‌ های شسته شده را اضافه کرده و باز هم، هم زدن را ادامه می‌ دهیم. به این ترتیب یک مخلوط یک دست و کش‌ دار به دست می‌ آید.

3

در مرحله دوم باید آرد و بیکینگ پودر را مخلوط کرده و چندین بار الک کنیم. این کار به یکنواخت شدن خمیر نهایی بسیار کمک می‌ کند و باید به درستی انجام پذیرد. در ادامه آرد را کم کم به مخلوط اولی اضافه کرده و مدام هم می‌ زنیم. در این هنگام خمیر آماده قالب‌ گیری است.

4

در مرحله سوم سینی فر را که از قبل شسته و خشک کرده‌ ایم، با روغن مایع و فرچه مخصوص چرب می‌ کنیم. شیرینی‌ ها را قالب‌ گیری کرده و در فاصله مناسب روی سینی قرار می‌ دهیم.

5

در مرحله آخر فر را روشن کرده و روی ۱۶۰ درجه فارنهایت تنظیم می‌ کنیم. صبر می‌ کنیم تا فر کاملاً داغ شود، سپس سینی را به مدت ۱۰ دقیقه در فر قرار می‌ دهیم تا شیرینی‌ ها پخته شده و آماده مصرف شوند.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 422
نیاز روزانه
چربی کل 24g37%

چربی اشباع 12.9g65%
کلسترول 83mg28%
سدیم 263mg11%
پتاسیم 131mg4%
کربوهیدرات کل 50.3g17%

فیبر 1g4%
قند 38.2g
پروتئین 3.42g7%

ویتامین آ 25%
ویتامین سی 0%
کلسیوم 6%
آهن 6%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.