تنظیمات پرینت:

طرز تهیه شیرینی گردویی؛ لذیذ، مغذی و پرخاصیت

مناسب برای5 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت

شیرینی گردویی به واسطه داشتن گردو در ترکیبات خود، ضمن طعم عالی و دلچسب، خواص بیشتری داشته و نوعی محرک ذهن خواهد بود. این شیرینی بافتی ترد و خوشمزه داشته و گزینه ای مناسب برای پذیرایی و دورهمی ها است. این محصول ارزشمند دستورهای پخت متنوع دارد و در حالت کلی به راحتی قابل تهیه است. 

طرز تهیه شیرینی گردویی؛ لذیذ، مغذی و پرخاصیت

مواد لازم برای تهیه شیرینی گردویی
 120 گرم کیک اسفنجی
 3 عدد سفیده تخم مرغ
 50 گرم روغن مایع
 50 گرم پودر قند
 100 گرم مغز گردو
 1 قاشق چایخوری وانیل
 1 قاشق چایخوری پودر دارچین
 1 قاشق غذاخوری سرکه سفید
 1 قاشق چایخوری بکینگ پودر
1

ابتدا کیک اسفنجی را خرد کرده و در یک ظرف مناسب و نسبتاً بزرگ می‌ ریزیم. سپس گردو، نیمی از سفیده تخم مرغ و پودر قند را به آن می‌ افزاییم. در ادامه مواد را میکس کرده و سپس مابقی سفیده تخم مرغ را به آن اضافه و مجدد مواد را میکس می کنیم. به این ترتیب، ماده‌ ای سفید و کش‌ دار به دست می‌ آید. در همین حین فر را روشن کرده و در دمای ۱۷۰ درجه فارنهایت قرار می‌ دهیم تا داغ شود تا برای مراحل بعد آماده باشد.

2

در مرحله دوم مواد را در ظرفی فلزی ریخته و نیمی از روغن، بکینگ پودر و پودر وانیل را نیز اضافه می‌ کنیم. سپس روی شعله بسیار ملایم به مدت 20 دقیقه حرارت می‌ دهیم. در این مدت مدام مخلوط را با قاشق مناسب هم می‌ زنیم. آنگاه ظرف را از روی شعله برداشته، باقیمانده روغن و سرکه سفید را به مخلوط می‌ افزاییم و کاملاً هم می‌ زنیم.

3

وقتی مخلوط شیرینی گردویی کاملاً سرد شد، مخلوط را هم زده و در یک قیف مناسب می‌ ریزیم. در داخل یک سینی مخصوص فر، کاغذ شیرینی قرار داده و شیرینی‌ ها را به طور دلخواه قالب‌ گیری می‌ کنیم. روی شیرینی‌ ها را نیز با سلیقه‌ خود می‌ توانید تزیین کنید.

4

در مرحله آخر شیرینی‌ ها را به مدت 20 دقیقه در فر داغ قرار میدهیم تا به خوبی پخته شوند. بعد سینی را خارج کرده و شیرینی‌ ها را در ظرف مناسب قرار می‌ دهیم تا خنک و قابل استفاده شوند.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 439
نیاز روزانه
چربی کل 31g48%

چربی اشباع 3.3g17%
کلسترول 111mg37%
سدیم 123mg6%
پتاسیم 306mg9%
کربوهیدرات کل 35.8g12%

فیبر 2.5g10%
قند 23.8g
پروتئین 7g15%

ویتامین آ 5%
ویتامین سی 1%
کلسیوم 11%
آهن 1%
ویتامین ای 37%
مس 48%
منگنز 57%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.