تنظیمات پرینت:

طرز تهیه شیر قهوه با اسپرسو و قهوه ترک در خانه

مناسب برای2 نفرزمان مورد نیاز15 دقیقه

امروزه نوشیدنی ها توانسته اند جایگاه بسیار ویژه ای را به خود اختصاص دهند. نوشیدنی ها در دو نوع سرد و گرم تهیه و سرو می شوند. نوشیدنی های سرد بیشتر در فصول گرم سال نظیر تابستان مورد توجه افراد قرار می گیرند. این در حالی است که نوشیدنی های گرم در فصل زمستان نظر افراد زیادی را به خود جلب می کنند. شیر قهوه از جمله نوشیدنی های گرمی است که در همه روز های سال از طرفداران زیادی برخوردار می باشد.

طرز تهیه شیر قهوه با اسپرسو و قهوه ترک در خانه

مواد لازم برای تهیه شیر قهوه
 1 فنجان قهوه غلیظ دم کرده
 1 فنجان شیر- (ترجیحا پرچرب)
 پودر کاکائو به مقدار لازم- (برای تزیین)
 شکر به مقدار دلخواه- (قابل حذف)
طرز تهیه قهوه اسپرسو با موکا
1

برای درست کردن بهترین شیر قهوه در منزل ابتدا بایستی قهوه مورد نظر خود را آماده کنید. برای این منظور می توانید از پودر اسپرسو استفاده کنید. برای درست کردن این نوع قهوه به دستگاه قهوه جوش (موکا) نیاز دارید. مخزن زیر دستگاه را با یک لیوان آب سرد پر کنید و در قسمت سبد دستگاه به اندازه ای که سبد پر شود پودر اسپرسو بریزید. سپس به کمک پشت قاشق فشار داده و صاف کنید و قسمت بالایی را ببندید.

2

اکنون آن را روی حرارت قرار دهید تا آب به جوش آید. زمانی که آب جوشید قهوه به همراه بخار به مخزن بالایی منتقل می شود و اسپرسو شما آماده است. تنها نکته قابل توجه در این مرحله این است که حرارت بایستی ملایم باشد.

طرز تهیه قهوه ترک با قهوه جوش
3

اگر تلخی اسپرسو برای شما غیر قابل تحمل و آزار دهنده است، قهوه مورد نظر خود را به صورت دمی آماده کنید. برای این کار یک فنجان آب سرد را به همراه سه قاشق چایخوری قهوه و دو قاشق چایخوری شکر (نسبت 3 به 2) داخل شیر جوش بریزید و مخلوط نمایید. هم زدن را تا جایی ادامه دهید که همه ذرات شکر و قهوه در آب حل شوند.

4

سپس شیر جوش را روی حرارت گاز قرار دهید. زمان دهید تا به جوش آید. هر چه زمان دم کشیدن قهوه ی ترک بیشتر شود طعم بهتری می گیرد. هنگامی که حباب های ریز در دیواره شیر جوش مشاهده شد، حرارت را خاموش کنید. اکنون قهوه شما آماده است.

طرز تهیه شیر قهوه
5

در مرحله دوم درست کردن شیر قهوه بایستی شیر را درون شیر جوش بریزید. سپس آن را روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید تا به جوش آید. زمانی که به جوش آمد فوری آن را از روی حرارت برداشته و داخل ظرف فرنچ پرس بریزید. شروع به حرکت دادن دسته فرنچ پرس کنید. با این کار شیر کف می کند. در نهایت فوم شیر شما آماده است.

6

در مرحله آخر نیمی از فنجان ها را با فوم شیر پر کنید. سپس قهوه دم کرده را به فنجان مورد نظر خود اضافه کرده و روی آن را با کف شیر بپوشانید. در نهایت نیز مقداری پودر کاکائو را روی آن الک کنید.

7

اکنون شیر قهوه خوشمزه شما آماده است. می توانید آن را در وعده صبحانه یا هر زمان که میل دارید بنوشید و لذت ببرید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 34
نیاز روزانه
چربی کل 1.7g3%

چربی اشباع 0.9g5%
کلسترول 5mg2%
سدیم 23mg1%
پتاسیم 100mg3%
کربوهیدرات کل 3.1g2%

فیبر 0.1g1%
قند 3g
پروتئین 1.7g4%

ویتامین آ 4%
ویتامین سی 0%
کلسیوم 6%
آهن 0%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.