تنظیمات پرینت:

طرز تهیه شیر نارگیل خانگی به همراه نکات کلیدی

مناسب برای2 نفرزمان مورد نیاز15 دقیقه

شیر نارگیل، عصاره و شیره نارگیل تازه است که امروزه مورد توجه افراد بسیار زیادی قرار گرفته است. این نوع شیر با دارا بودن خواص و فواید متعدد توانسته است از اهمیت زیادی در جامعه برخوردار باشد. شیر نارگیل برای افرادی که به لاکتوز موجود در شیر های معمولی حساسیت دارند، گزینه ای بسیار خوب و کاربردی می باشد. همچنین برخی افراد از رژیم های گیاه خواری استفاده می کنند، در این صورت شیر نارگیل در برنامه غذایی آن ها قابل مشاهده می باشد.

طرز تهیه شیر نارگیل خانگی به همراه نکات کلیدی

 2 پیمانه پودر نارگیل مرغوب
 4 پیمانه آب جوش
طرز تهیه شیر نارگیل
1

برای آماده کردن بهترین شیر نارگیل در منزل ابتدا باید پودر نارگیل را درون کاسه مناسبی بریزید. سپس آب جوش را روی پودر های درون کاسه بریزید. 6 الی 8 دقیقه زمان دهید تا دانه های پودر نارگیل به طور کامل نرم شوند.

2

بعد از نرم شدن پودر نارگیل درون آب جوش، محتویات کاسه را در مخلوط کن بریزید. اکنون مخلوط کن را روشن کنید و اجازه دهید تا پودر نارگیل با آب جوش کاملا مخلوط شود. بعد از گذشت 4 دقیقه همچنان باید دانه های پودر نارگیل درون مخلوط کن قابل مشاهده باشد.

3

اکنون باید ترکیب به دست آمده را صاف کنید. برای این منظور یک تکه پارچه نخی مناسبی برداشته و آن را در یک کاسه قرار دهید. سپس ترکیب شیر و پودر نارگیل به دست آمده را درون پارچه نخی بریزید. اجازه دهید تا شیر نارگیل از محتویات درون پارچه جدا شده و درون کاسه ریخته شود. برای تسریع در این کار می توانید پارچه را با دست های خود فشار دهید. فقط توجه داشته باشید که در اثر فشار زیاد از کاسه بیرون ریخته نشود.

4

حال شیر نارگیل خوشمزه و مقوی شما آماده است. به مقدار دلخواه در لیوان ریخته و میل کنید. نوش جان

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 230
نیاز روزانه
چربی کل 23.8g37%

چربی اشباع 21.1g106%
کلسترول 0mg
سدیم 15mg1%
پتاسیم 263mg8%
کربوهیدرات کل 5.5g2%

فیبر 2.2g9%
قند 3.3g
پروتئین 2.2g5%

ویتامین آ 0%
ویتامین سی 4%
کلسیوم 2%
آهن 18%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.