تنظیمات پرینت:

طرز تهیه شیر پسته غلیظ به سبک کافی شاپ ها

مناسب برای2 نفرزمان مورد نیاز20 دقیقه

شیر پسته از جمله نوشیدنی های مقوی و خوشمزه ایرانی است که با استفاده از مواد متنوع تهیه می شود. این نوشیدنی بسیار پر انرژی و پرکالری بوده و به همین دلیل برای کودکان و به ویژه ورزشکاران بسیار مفید می باشد.

طرز تهیه شیر پسته غلیظ به سبک کافی شاپ ها

مواد لازم برای تهیه شیر پسته
 2 پیمانه شیر سرد
 1 قاشق غذاخوری گلاب
 ½ پیمانه مغز پسته
 ½ قاشق چایخوری ثعلب
 2 قاشق غذاخوری عسل
 پودر هل به مقدار لازم
1

برای تهیه شیر پسته ابتدا پودر هل، پودر پسته و یک چهارم از شیر را درون مخلوط کن بریزید. چند دقیقه صبر کنید تا پسته ها کاملا پوره شده و با شیر تشکیل مایع غلیظی را بدهند. مابقی شیر که حدود یک و نیم پیمانه می شود را از یک ساعت قبل درون فریزر قرار دهید تا کاملا یخ بزند.

2

در این مرحله مابقی شیر یعنی سه چهارم باقی مانده آن را از فریزر خارج کرده و به مواد درون مخلوط کن اضافه کنید.

3

در این مرحله شیر یخ زده را با سایر مواد در حدود چند دقیقه بزنید تا کمی با آن ها میکس و مخلوط شود. سپس گلاب، عسل و ثعلب را نیز به این ترکیب اضافه کرده و در حدود چند دقیقه دیگر هم بزنید تا مواد کاملا یکدست و مخلوط شوند. استفاده از ثعلب کاملا سلیقه ای است و در صورت در اختیار نداشتن آن می توانید آن را حذف کنید. در صورتی که دوست دارید شیر پسته شیرین تری داشته باشید می توانید از مقدار عسل بیشتری برای این ترکیب بهره ببرید.

4

همانطور که گفتیم استفاده از ثعلب اختیاری است، اما در صورت حذف ثعلب، شیر پسته شما همانند شیر پسته های بیرونی غلیظ و کشدار نمی شود. در این مرحله مواد آماده شده را درون دو لیوان بزرگ ریخته و در یخچال قرار دهید تا در هنگام سرو خنک باشد.

5

در نهایت برای تزیین شیر پسته هم می توانید از مغز ها همانند مغز گردو و مغز پسته بهره ببرید، هم می توانید از انواع میوه ها استفاده کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 128
نیاز روزانه
چربی کل 7.2g12%

چربی اشباع 2g10%
کلسترول 8mg3%
سدیم 35mg2%
پتاسیم 215mg7%
کربوهیدرات کل 12.4g5%

فیبر 1.1g5%
قند 10.5g
پروتئین 4.6g10%

ویتامین آ 7%
ویتامین سی 1%
کلسیوم 10%
آهن 3%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.