تنظیمات پرینت:

طرز تهیه شیشلیک؛ لذیذترین کباب آتشی

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت

شیشلیک از جمله اصیل ترین کباب های ایرانی است که مستقیما روی آتش تهیه می شود. این کباب لذیذ از گوشت دنده گوسفندی آماده می شود. از این رو ضمن آنکه مغذی است، بسیار لذیذ تر از سایر کبابها می باشد. این کباب محبوب دندان گیر است و این ویژگی یکی از دلایل حسن شهرت آن می باشد. 

طرز تهیه شیشلیک؛ لذیذترین کباب آتشی

مواد لازم برای تهیه شیشلیک
 1 کیلوگرم گوشت دنده گوسفندی
 2 عدد پیاز متوسط
 1 قاشق غذاخوری زعفران دم کرده
 3 قاشق غذاخوری ماست
 نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
1

در ابتدای کار تهیه شیشلیک، دنده‌ ها را به خوبی شسته و مانند شکل به درستی برش می‌ دهیم. سپس آنها را در یک ظرف مناسب قرار می‌ دهیم. در ادامه کار پیازها را خلالی کرده و به دنده‌ ها اضافه می‌ کنیم. سپس، دیگر مواد به ترتیب افزوده و دنده‌ ها را به خوبی به آنها آغشته می‌ کنیم.

2

درب ظرف مواد را بسته و آن را در یخچال به مدت ۵ الی ۶ ساعت قرار می‌ دهیم. با این کار طعم دنده‌ ها بهبود پیدا می‌ کند و گوشت آنها نیز ترد خواهد بود. به طور مثال، اگر قرار است شیشلیک را برای وعده شام تهیه کنید می‌ توانید مواد آن را ظهر آماده کرده و در یخچال قرار دهید. این کباب معمولاً در کنار پلو سرو می‌ شود؛ بنابراین می‌ توانید یک ساعت زودتر پلوی دلخواه خود را آماده کنید.

3

بعد از گذشت زمان فوق و قبل از به سیخ کشیدن دنده‌ ها برای آنکه گوشت‌ ها حالتی تخت به خود بگیرند، می‌ توانید آنها را به آرامی بکوبید. سپس آنها را به سیخ کشیده و آماده کنید.

4

در مرحله بعد باید منقل آماده شود. بهتر است از زغال برای کباب کردن استفاده کنید. برای آنکه کباب نسوزد و رنگ طلایی به خود بگیرد بعد از قرار دادن آنها بر روی حرارت از باد زدن آنها خودداری کنید. همچنین کباب ها را می‌ توانید در حین آماده شدن روی منقل نمک بزنید.

5

اجازه دهید تا زمانی که کباب‌ ها کاملاً آماده می‌ شوند روی حرارت منقل باقی بمانند. در صورت لزوم و در انتهای کار می‌ توانید بسیار آرام کباب‌ ها را باد بزنید. برای کامل تر شدن غذا و تزیین کباب می توانید گوجه و فلفل دلمه ای را نیز کباب کرده و در کنار آن قرار دهید. سپس غذا را سرو کرده و میل کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 140
نیاز روزانه
چربی کل 7.3g12%
سدیم 599mg25%
پتاسیم 239mg7%
کربوهیدرات کل 1.8g1%

فیبر 0.3g2%
قند 0.8g
پروتئین 15.8g32%

ویتامین آ 0%
ویتامین سی 2%
کلسیوم 2%
آهن 8%
ویتامین ب12 78%
زینک 38%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.