تنظیمات پرینت:

طرز تهیه عدس پلو با کشمش (گوشت چرخ کرده)

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت 10 دقیقه

اگر نمی دانید چه چیزی برای ناهار درست کنید، پس حتما به سراغ عدس پلو بروید. عدس پلو غذای سالم و مقوی است. می توانید مواد اولیه این غذا را به راحتی تهیه کنید. اگرچه این غذا معمولا با گوشت درست می شود، اما حذف گوشت به طعم آن آسیبی نمی رساند. بنابراین گیاهخواران و وگان ها نیز می توانند این غذا را درست کنند و مطمئن شوند که بدنشان پروتئین کافی را در طول روز دریافت می کند.

طرز تهیه عدس پلو با کشمش (گوشت چرخ کرده)

مواد لازم طرز تهیه عدس پلو با کشمش
 3 پیمانه برنج
 1,5 پیمانه عدس
 100 گرم گوشت بره چرخ شده
 1 پیمانه کشمش
 50 گرم گردو
 1 قاشق غذاخوری زعفران دم کرده
 5 قاشق غذاخوری روغن
 1 قاشق غذاخوری زردچوبه
 1 قاشق چایخوری دارچین
 نمک و فلفل به مقدار دلخواه
طرز تهیه عدس پلو با کشمش
1

برنج و عدس را چند ساعت قبل از پخت عدس پلو خیس کنید. قابلمه ای را انتخاب کنید، عدس ها را داخل آن بریزید و به مدت 20 دقیقه بپزید. در قابلمه ای جداگانه آب را به جوش آورید، سپس برنج را به آن اضافه کنید صبر کنید تا آب دوباره به جوش آید، در این هنگام عدس ها را به برنج اضافه کنید.

2

پیاز را به قطعات خیلی کوچک برش دهید و در تابه ای سرخ کنید. سپس زردچوبه، فلفل، نمک و دارچین را به تابه اضافه کنید. گوشت چرخ کرده را نیز به تابه اضافه کنید. همراه با پیاز سرخ کنید. بعد از سرخ کردن پیاز و گوشت، تابه را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا خنک شود.

3

بهتر است قبل از استفاده از کشمش ها، آنها را به طور صحیح شست و شو دهید. سپس کشمش ها را در تابه ای با مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید. اگر به طعم گردو یا زرشک نیز تمایل دارید، در این مرحله به کشمش ها اضافه کرده و به همراه آنها تفت دهید.

4

بعد از آبکش کردن برنج، قابلمه ای انتخاب کرده، روغن را به آن اضافه کنید روی حرارت متوسط قرار دهید. سپس عدس پلو را به آن اضافه کنید، می توانید کشمش ها و زعفران دم کرده و گوشت چرخ کرده را نیز به برنج اضافه کنید.

5

در غیر این صورت از کشمش ها برای تزیین عدس پلو استفاده کنید. درب قابلمه را بگذارید و صبر کنید بعد از 40 دقیقه برنج دم بکشد.

6

در حین دم کردن برنج، پیاز دیگری را خرد کرده و در تابه ای بریزید و روغن را به آن اضافه کنید. اجازه دهید تا پیازها کاملا سرخ شوند و به رنگ طلایی درآیند. پیاز داغ شما آماده است.

7

عدس پلو را در ظرفی مناسب سرو کنید. روی آن را با پیاز داغ و کشمش تزیین کنید.

نوش جان..!

ارزش غذایی

در هر پرس 250 گرمی

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 816
نیاز روزانه
چربی کل 56.5g87%

چربی اشباع 10.7g54%
کلسترول 25mg9%
سدیم 719mg30%
پتاسیم 2138mg62%
کربوهیدرات کل 88.3g30%

فیبر 25.6g103%
قند 19.4g
پروتئین 27.8g56%

ویتامین آ 8%
ویتامین سی 52%
کلسیوم 12%
آهن 132%
ویتامین ب6 352%
ویتامین ب12 35%
زینک 111%
مس 145%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.