تنظیمات پرینت:

طرز تهیه فالوده شیرازی خانگی، خوشمزه و دلچسب

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت 30 دقیقه

در اینجا یک دستور بسیار آسان برای شما آماده کرده ایم که می توانید فالوده خانگی خود را با استفاده از این دستور، درست کنید و خودتان را خوشحال کنید. در این روز های گرم تابستان خوردن یک کاسه فالوده شیرازی بهترین راه برای فرار از شر این گرمای طاقت فرسا است.

طرز تهیه فالوده شیرازی خانگی، خوشمزه و دلچسب

مواد لازم طرز تهیه فالوده شیرازی
 300 گرم نشاسته
 250 گرم گلاب
 200 گرم شکر
 4 پیمانه آب
 شربت آلبالو به مقدار دلخواه(اختیاری)
طرز تهیه فالوده شیرازی
1

2 پیمانه آب را در قابلمه ای بریزید و روی حرارت قرار دهید. سپس شکر را به تدریج اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا شکر به طور کامل در آب حل شود. زمانی که شکر حل شد، دست از هم زدن بکشید و اجازه دهید تا شربت غلیظ شود.

2

حالا وقت آن است که گلاب را اضافه کنید و دوباره هم بزنید. صبر کنید تا شربت بجوشد. سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا شربت خنک شود. سپس شربت را در ظرف مناسبی بریزید و در فریزر قرار دهید.

3

شربت باید یخ بزند زمانی که مطمئن شدید که شربت کاملاً یخ زده، آن را از فریزر بیرون بیاورید و داخل مخلوط کن قرار دهید. مخلوط کن را روشن کنید و تا زمانی که یخ به پودر تبدیل بشود، آن را هم بزنید. بعد از تبدیل شدن یخ به پودر آن را دوباره داخل فریزر قرار دهید.

درست کردن رشته فالوده با آبکش
4

2 لیوان آب باقیمانده را داخل قابلمه بریزید و آن را به تدریج و به آرامی گرم کنید. سپس نشاسته را به تدریج به آب اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید. سپس مدتی درب قابلمه را بگذارید،

5

آب باید تبخیر شود و نشاسته ته نشین شود. وقتی آب قابلمه تبخیر شد، محتویات را با قاشق هم بزنید. نشاسته باید چسبنده باشد.

6

یک کاسه را انتخاب کنید و چند تکه یخ در آن قرار دهید. یک آبکش با سوراخ های متوسط یا کوچک انتخاب کنید و روی کاسه گذاشته و نشاسته را روی آن بریزید. رشته ها بیرون می آیند و ایجاد می شوند. کاسه یخ را باید زیر آبکش بگذارید تا با ریختن نشاسته روی یخ رشته ها ساخته شوند..

7

رشته ها و تکه های یخ را به آرامی هم بزنید تا رشته های با بافتی نرمی داشته باشید، نیاید بافت رشته سفت باشد.

آماده سازی فالوده
8

موادی که پودر کرده اید و داخل فریزر قرار داده بودید را از آنجا خارج کنید. رشته ها را به آنها اضافه کنید.

9

حالا فالوده شیرازی آماده است! باید آن را در ظرف های دلخواه سرو کنید و در صورت تمایل مقداری شربت لیموترش و آلبالو به آن اضافه کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 182.5کالری از چربی 0.8
نیاز روزانه
چربی کل 0.1g1%

چربی اشباع 0.1g1%
چربی غیر اشباع 0g
کلسترول 0.01mg1%
سدیم 31.3mg2%
پتاسیم 10.8mg1%
کربوهیدرات کل 45.3g16%

فیبر 0.3g2%
قند 31.9g
پروتئین 1g2%

ویتامین آ 0.1%
ویتامین سی 2.4%
کلسیوم 0.4%
آهن 0.7%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.