تنظیمات پرینت:

طرز تهیه فتوچین آلفردو به سبک رستوران های ایتالیایی

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز30 دقیقه

فتوچین آلفردو خوشمزه و خامه‌ای یکی از ساده‌ترین و رضایت‌بخش‌ترین غذاهای است که می‌توانید در خانه درست کنید. خامه تازه با پنیر پارمزان و کره ترکیب می شود تا یک سس خوش طعم آلفردو در تنها چند دقیقه به دست آید. برای یک شام ایتالیایی گیاهی خوشمزه و دلچسب مورد علاقه شما خواهد بود.

طرز تهیه فتوچین آلفردو به سبک رستوران های ایتالیایی

مواد لازم برای تهیه فتوچین آلفردو
 250 گرم پاستا فتوچین
 1 قاشق چایخوری نمک
برای تهیه سس آلفردو
 3 قاشق غذاخوری کره
 1 پیمانه خامه فرم گرفته
 6 قاشق غذاخوری پنیر پارمزان
 ¼ قاشق چایخوری جوز هندی آسیاب شده
 ¼ قاشق چایخوری فلفل سیاه آسیاب شده
 نمک به میزان لازم
برای تزیین
 1 قاشق غذاخوری پنیر پارمزان رنده شده
 2 قاشق چایخوری سبزی تازه خرد شده(اختیاری)
طرز تهیه فتوچین آلفردو
1

در یک قابلمه، آب و نمک را اضافه کنید، قابلمه را روی اجاق بگذارید و آب را روی حرارت زیاد بگذارید تا بجوشد. هنگامی که آب به جوش آمد، ماکارونی فتوچینی یا سایر پاستاهای دلخواه را اضافه کنید. از یک قاشق برای فشار دادن فتوچین به داخل آب در حال جوش استفاده کنید تا زمانی که کاملاً در آب فرو برود.

2

پاستا را طبق دستورالعمل بسته بندی یا تا زمانی که نرم شود بپزید. پاستا فتوچین را روی حرارت متوسط تا زیاد بجوشانید. پاستا را آبکشی کنید و حدود ½ پیمانه از آب ماکارونی پخته شده را کنار بگذارید. ممکن است بخواهید از این آب برای رقیق کردن سس آلفردو استفاده کنید.

درست کردن سس آلفردو
3

در همین حین وقتی پاستا در حال پختن است، شروع به درست کردن سس آلفردو کنید. در یک تابه بزرگ، کره را روی حرارت ملایم ذوب کنید. پس از ذوب شدن کره، سیر خرد شده را اضافه کنید. چند ثانیه تفت دهید تا بوی خامی سیر از بین برود، نیازی به سرخ کردن سیر نیست. سپس خامه فرم گرفته را اضافه کنید. با همزن برقی خوب مخلوط کنید. خامه را روی حرارت ملایم به جوش بیاورید.

4

در حالی که مخلوط خامه را روی حرارت ملایم قرار می دهید، با همزن مرتب هم بزنید. وقتی خامه شروع به جوشیدن کرد، 1 تا 2 دقیقه روی حرارت ملایم بجوشانید تا خامه کمی غلیظ شود. پنیر پارمزان رنده شده را به خامه اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

پخت فتوچین آلفردو
5

ماکارونی پخته و آبکش شده را به سس آلفردو آماده در تابه اضافه کنید با کمک قاشق پاستا و سس را کاملا با هم مخلوط کنید تا هر تکه از پاستا به سس آلفردو خامه ای آغشته شود.

6

به پختن فتوچین آلفردو روی حرارت ملایم برای یک یا دو دقیقه دیگر ادامه دهید و مرتب هم بزنید تا پاستا فتوچین به هم نچسبد. اگر سس خیلی غلیظ شد، کمی از آب پاستای ذخیره شده را اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند. غذا را بچشید و به میزان لازم با نمک و فلفل سیاه خرد شده مزه دار کنید. همچنین توصیه می کنیم کمی جوز هندی تازه رنده شده اضافه کنید. بعد از مخلوط کردن مواد حرارت را خاموش کنید.

7

پاستا فتوچین آلفردو را داغ سرو کنید. فتوچین آلفردو را با پنیر پارمزان گیاهی رنده شده و جعفری خرد شده یا سبزی تازه به انتخاب خود تزیین کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 308
نیاز روزانه
چربی کل 16.2g25%

چربی اشباع 9.6g48%
کلسترول 47mg16%
سدیم 755mg32%
پتاسیم 194mg6%
کربوهیدرات کل 36.3g13%

فیبر 4.8g20%
قند 1.6g
پروتئین 5.8g12%

ویتامین آ 26%
ویتامین سی 7%
کلسیوم 9%
آهن 3%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.