تنظیمات پرینت:

طرز تهیه فرنی ساده و مجلسی برای دسر با نشاسته

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز35 دقیقه

طرز تهیه فرنی با نشاسته خیلی ساده است. فرنی جز دسرهای ایرانی است که روش تهیه ی ساده ای دارد. این دسر خوشمزه را می توان در ماه رمضان و یا به عنوان یک میان وعده ی مقوی تهیه کنید. فرنی یکی از غذاهای کمکی برای نوزادان است زیرا اصلا آلرژی ایجاد نمی کند. فرنی به عنوان یک دسر یا حتی میان وعده ارزش غذایی بالایی دارد زیرا به دلیل داشتن موادی مانند شیر و نشاسته انرژی بالایی را جذب بدن می کند. با آموزش طرز تهیه فرنی مجلسی همراه ما باشید.

طرز تهیه فرنی ساده و مجلسی برای دسر با نشاسته

 1 پیمانه نشاسته گل
  پیمانه شکر
 2 قاشق غذاخوری گلاب
 4 پیمانه شیر
 1 قاشق چایخوری وانیل
1

در اول این دستور لازم است نشاسته را با مقداری مثلا چند قاشق شیر مخلوط کنید بعد مابقی شیر را کم کم اضافه کنید و هم بزنید. مخلوط به دست آمده را روی حرارت بگذارید و به طور مداوم هم بزنید تا زملنی که بوی خامی نشاسته از بین برود و کاملا پخته و غلیظ شود این کار حدود 20 دقیقه طول خواهد کشید.

2

حالا شکر، وانیل و گلاب را به مخلوط مرحله ی قبل اضافه کنید و خوب هم بزنید. هم زدن را تا زمانی که مخلوط به غلظت مناست برسد ادامه هید سپس آن را از روی حرارت برداشته و صاف و یکدست کنید.

3

فرنی را بگذارید سرد شود و سپس در ظرف سرو ریخته و میل کنید.

ارزش غذایی

در هر 123 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 107کالری از چربی 26
نیاز روزانه
چربی کل 2.9g5%

چربی اشباع 1.4g7%
کلسترول 8.5mg3%
سدیم 54.5mg3%
پتاسیم 219mg7%
کربوهیدرات کل 15g5%

فیبر 1.4g6%
قند 0.1g
پروتئین 5.5g11%

ویتامین آ 4.2%
ویتامین سی 1.7%
کلسیوم 10.5%
آهن 3.6%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.