تنظیمات پرینت:

طرز تهیه فرنی توت فرنگی خوشمزه و ساده

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز30 دقیقه

فرنی توت فرنگی یکی از دسر های ساده، سریع و مقرون به صرفه است که بسیاری از ما از آن بی اطلاع هستیم. توت فرنگی از جمله میوه های سرشار از ویتامین، مفید و خوشمزه است که کودکان نیز تمایل زیادی به خوردن آن دارند. اما اغلب مردم از توت فرنگی تنها به عنوان میوه استفاده می کنند که به مرور زمان تکراری و خسته کننده می شود. در نتیجه یادگیری کیک، دسر یا فرنی توت فرنگی کمک شایانی به آنها خواهد کرد.

طرز تهیه فرنی توت فرنگی خوشمزه و ساده

مواد لازم طرز تهیه فرنی توت فرنگی
 10 عدد توت فرنگی
 2 پیمانه شیر
 4 قاشق غذاخوری شکر
 50 گرم خامه صبحانه
 2 لیوان بستنی وانیلی
 2 قاشق غذاخوری آرد برنج
 1 قاشق غذاخوری نشاسته ذرت
  قاشق چایخوری وانیل
 پودر پسته، خلال بادام یا پسته(برای تزیین)
طرز تهیه فرنی توت فرنگی
1

قدم اول برای تهیه فرنی توت فرنگی بیرون آوردن مواد اولیه از یخچال می باشد تا زمانی که هم دمای محیط شوند.

2

در مرحله دوم توت فرنگی های تمیز و شسته شده را بدون برگ به همراه بستنی وانیلی و خامه صبحانه داخل مخلوط کن یا غذاساز بریزید. روی دور تند مواد را مخلوط کنید تا ترکیبی کاملا یک دست به دست آید. مایع توت فرنگی را کنار بگذارید و سراغ آماده سازی بقیه مواد بروید.

3

کاسه ای مناسب بردارید و شکر، نشاسته ذرت، آرد برنج و شیر را داخل آن بریزید. با همزن دستی آنها را خوب هم بزنید تا هیچ گلوله آردی باقی نمانده باشد.

4

حالا وقت آن رسیده که مایع فرنی توت فرنگی را داخل قابلمه ای بریزید. قابلمه را روی حرارت متوسط بگذارید و مدام با قاشق چوبی هم بزنید. در این مدت که شیر می خواهد به دمای جوش برسد، شکر های درون آن نیز حل می شود. اکنون وانیل را نیز اضافه کنید.

5

مایع توت فرنگی را نیز داخل قابلمه بریزید و به هم زدن با قاشق ادامه دهید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که مایع به غلظت مورد نظر فرنی رسیده باشد. حالا حرارت را خاموش کنید و فرنی را داخل ظرف های مناسب ریخته و با پودر پسته، خلال بادام یا پسته تزیین و سرو کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 123
نیاز روزانه
چربی کل 5.6g9%

چربی اشباع 3.36g17%
کلسترول 20mg7%
سدیم 45mg2%
پتاسیم 148mg5%
کربوهیدرات کل 15.4g6%

فیبر 0.6g3%
قند 12.1g
پروتئین 2.9g6%

ویتامین آ 10%
ویتامین سی 10%
کلسیوم 10%
آهن 1%
ویتامین ب12 14%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.