تنظیمات پرینت:

بهترین دستور پخت فلافل ایرانی، ترد و خوشمزه

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت 30 دقیقه

فلافل برای ایرانیان، به ویژه مردم جنوب، چیزی بیش از یک غذای معمولی است. این غذای خیابانی لذت بخش با فرهنگ جنوب ایران عجین شده و به چیزی خارق العاده تبدیل شده است. فلافل پیوندی است که ایران را به کشورهای مدیترانه متصل می کند و فرهنگ غنی ایرانی را با آنها به اشتراک می گذارد.

بهترین دستور پخت فلافل ایرانی، ترد و خوشمزه

مواد لازم طرز تهیه فلافل ایرانی
 400 گرم نخود
 3 حبه سیر رنده شده
 1 قاشق غذاخوری پودر زیره
 ½ قاشق غذاخوری تخم گشنیز
 1 پیمانه روغن نباتی
 نمک به اندازه دلخواه
طرز تهیه فلافل ایرانی
1

اول از همه، نخود را حداقل از یک شب قبل با آب خیس کنید و هر 6 تا 7 ساعت آب آن را عوض کنید.

2

بعد از آبکشی نخودها، اجازه دهید آب اضافه آن به طور کامل تخلیه شود. سپس نخودها را چرخ کنید یا از غذاساز استفاده کنید. توجه کنید که باید بافتی نرم و خمیری شکل به دست آورید. سپس سیر رنده شده و ادویه های خود را به خمیر اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. اگر فکر می کنید فلافل شما هنگام سرخ کردن حالت خود را از دست می دهد، می توانید یک سیب زمینی پخته یا یک قاشق غذاخوری آرد به آن اضافه کنید.

3

یک قاشق از خمیر فلافل ایرانی را بردارید و از آن یک توپ در دست خود درست کنید. باید آن را کمی فشار دهید تا شبیه یک سکه ضخیم شود. هر چند وقت یکبار دست های خود را خیس کنید تا این روند آسان تر شود.

4

اجازه دهید روغن شما در یک تابه به دمای جوش برسد و سپس گلوله های فلافل را در روغن غرق کنید و حدود 3 دقیقه صبر کنید تا رنگ فلافل ایرانی طلایی شود. تابه را از روی حرارت بردارید و فلافل ها را سرو کنید.

5

برای اینکه بتوانید روغن اضافی را از فلافل ایرانی جدا کنید بهتر است از دستمال کمک بگیرید. برای تزیین این غذای خوشمزه از سبزیجات تازه، گوجه فرنگی، پیاز و سس مخصوص استفاده کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 415کالری از چربی 330
نیاز روزانه
چربی کل 36.5g57%

چربی اشباع 2.5g13%
کلسترول 0mg
سدیم 150mg7%
پتاسیم 195mg6%
کربوهیدرات کل 18.5g7%

فیبر 4.5g18%
قند 3g
پروتئین 5.5g11%

ویتامین آ 2%
ویتامین سی 4.8%
کلسیوم 2.8%
آهن 11.5%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.