تنظیمات پرینت:

طرز تهیه فیله سوخاری رستورانی، ترد و پفکی

مناسب برای5 نفرزمان مورد نیاز45 دقیقه

به طور کلی فست فود ها از جمله غذا های لذیذی هستند که مورد توجه افراد بسیاری قرار می گیرند. انواع پیتزا، همبرگر، ساندویچ، سوخاری و ... از محبوب ترین غذا هایی هستند که در وعده های غذایی افراد جای گرفته اند. به همین ترتیب سوخاری ها از دسته فست فود های پر مصرف هستند که از تنوع بسیار زیادی نیز برخوردارند. قارچ سوخاری، کتف و بال سوخاری و فیله سوخاری توانسته اند جایگاه ویژه ای را در جامعه به خود اختصاص دهند.

طرز تهیه فیله سوخاری رستورانی، ترد و پفکی

مواد لازم برای تهیهفیله سوخاری
 10 عدد فیله مرغ اعلاء
 3 عدد تخم مرغ
 2 پیمانه پودر سوخاری
 2 پیمانه آرد
 1 قاشق غذاخوری سس خردل ملایم
 2 قاشق غذاخوری آبلیمو
 ادویه ها به مقدار کافی(نکات)
 روغن به مقدار کافی
طرز تهیه فیله سوخاری
1

برای آماده کردن فیله سوخاری در ابتدا باید فیله مرغ خریداری شده را مزه دار کنید. برای این منظور فیله ها را پس از شستن به صورت نواری ضخیم برش بزنید. سپس آن ها را درون ظرفی ریخته و ادویه ها را روی فیله ها بپاشید. بعد بق دستور سس خردل ملایم را به فیله ها اضافه کنید. اکنون با دست مواد را هم بزنید تا فیله ها به خوبی با مواد دیگر ترکیب شوند. در آخر مقداری آبلیمو تازه درون ظرف ریخته و فیله ها را مجدد ماساژ دهید.

2

اکنون درب ظرف را بسته و آن را در یخچال قرار دهید. استراحت دادن به فیله ها منجر به مرینت شدن بهتر آن ها و در نهایت تهیه فیله سوخاری خوشمزه تر می شود.

3

در طول مدتی که فیله ها در حال استراحت هستند، می توانید مواد سوخاری را آماده کنید. در این مرحله به 3 کاسه نیاز دارید. در کاسه اول تخم مرغ ها را بشکنید و به کمک چنگال آنقدر هم بزنید تا زرده و سفیده تخم مرغ ها با همدیگر مخلوط شوند. در کاسه دوم آرد بریزید و به آن کمی فلفل سیاه و نمک اضافه کرده و هم بزنید. در کاسه سوم نیز مواد سوخاری را بریزید.

4

بعد از گذشت یک ساعت ظرف حاوی فیله ها را از یخچال خارج کنید. بعد هر کدام از فیله های مزه دار شده را ابتدا در آرد بغلتانید، سپس در کاسه حاوی تخم مرغ بیندازید و در انتها نیز آن را در پودر سوخاری غوطه ور کنید. در همه این مراحل فیله ها بایستی به طور کامل با مواد مورد نظر کاور شوند.

5

اکنون یک تابه گود انتخاب کرده و آن را روی حرارت قرار دهید. روغن مخصوص سرخ کردنی را در تابه ریخته و زمان دهید تا داغ شود. بعد از داغ شدن روغن، فیله ها را در تابه قرار دهید. اجازه دهید تا فیله ها به خوبی سرخ شوند. سپس هر کدام را پس از سرخ شدن از تابه خارج کرده و روی دستمال مخصوص آشپزخانه قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود.

6

حال فیله سوخاری خوشمزه و ترد شما آماده است. آن را در کنار سیب زمینی سرخ کرده سرو کنید و به همراه سس نوش جان کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 287
نیاز روزانه
چربی کل 9.5g15%

چربی اشباع 2g10%
کلسترول 203mg68%
سدیم 268mg12%
پتاسیم 184mg6%
کربوهیدرات کل 35.8g12%

فیبر 1.8g8%
قند 2g
پروتئین 13.5g27%

ویتامین آ 7%
ویتامین سی 2%
کلسیوم 6%
آهن 19%
ویتامین ب12 54%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.