تنظیمات پرینت:

طرز تهیه فینگرفود اسپرینگ رول یک میان وعده عالی در مهمانی‌ها

مناسب برای6 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت 30 دقیقه

اسپرینگ رول از جمله غذاهای چینی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته و طرف‌داران زیادی دارد. فینگرفود اسپرینگ رول نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است. کشور ترکیه نیز غذایی مشابه با اسپرینگ رول به نام بورک دارد. در واقع غذاهایی با مواد اولیه متنوع و در عین حال مشابه این غذا در کشورهای مختلف وجود دارد. ما امروز قصد داریم یکی از بهترین روش‌های تهیه اسپرینگ رول را در اختیار شما قرار دهیم. شما می‌توانید با این روش در منزل این غذای خوشمزه را تهیه کنید. اسپرینگ رول می‌تواند یک میان وعده بسیار عالی در مهمانی‌ها باشد. برای آشنایی با روش تهیه این غذا با ما همراه باشید.

طرز تهیه فینگرفود اسپرینگ رول یک میان وعده عالی در مهمانی‌ها

مواد لازم فینگرفود اسپرینگ رول
 450 گرم سینه مرغ
 1 عدد پیاز
 1 حبه سیر
 1 عدد هویج
 1 قاشق غذاخوری سس سویا
 1 بسته خمیر فیلو
 به میزان لازم نمک و فلفل
 مقداری روغن- (برای سرخ کردن)
طرز تهیه فینگرفود اسپرینگ رول
1

برای تهیه فینگرفود اسپرینگ رول، ابتدا پیاز را شسته و به صورت نگینی خرد می‌کنیم. یک ماهیتابه برداشته روی گاز می‌گذاریم و مقداری روغن می‌ریزیم. پس از داغ شدن روغن، پیازهای نگینی را اضافه کرده و به خوبی تفت می‌دهیم تا طلایی رنگ شوند. سیر را رنده کرده و به پیاز اضافه می‌کنیم.

2

سینه مرغ را به صورت نگینی خرد می‌کنیم. مرغ نگینی شده را به پیاز و سیر اضافه کرده و تا تغییر رنگ مرغ، آن را تفت می‌دهیم.

3

هویج را آب پز کرده و سپس آن را به صورت نگینی خرد می‌کنیم. هویج نگینی شده را به همراه نمک، فلفل و سس سویا به داخل ماهیتابه اضافه می‌کنیم. محتویات داخل ماهیتابه را تا زمانی که سس سویا به مرغ و سایر مواد جذب شود هم می‌زنیم. پس از جذب سس سویا، گاز را خاموش کرده و صبر می‌کنیم تا مواد خنک شوند.

4

برای قسمت بیرونی فینگرفود اسپرینگ رول، نیاز به نان فیلو داریم. این نان را باز کرده و با استفاده از فرچه سطح نان را با شیر مرطوب می‌کنیم. پس از مرطوب کردن نان، باید مواد را روی نان بریزیم.

5

مواد آماده شده فینگرفود اسپرینگ رول را روی نان فیلو مرطوب ریخته و دو طرف خمیر را روی هم قرار می‌دهیم تا مواد رول شوند. مواد را با استفاده از نان رول می‌کنیم. اسپرینگ رول را داخل ظرف مناسب گذاشته و به فر انتقال می‌دهیم. در هنگام پخت دقت داشته باشید تا اسپرینگ رول‌ها نسوزند.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 146
نیاز روزانه
چربی کل 7g11%

چربی اشباع 1.1g6%
کلسترول 32mg11%
سدیم 225mg10%
پتاسیم 206mg6%
کربوهیدرات کل 12.5g5%

فیبر 1g4%
قند 1.3g
پروتئین 14g29%

ویتامین آ 53%
ویتامین سی 2%
کلسیوم 2%
آهن 7%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.