تنظیمات پرینت:

طرز تهیه فینگرفود بقچه بادمجان، بسیار شیک و خوشمزه

مناسب برای12 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت 15 دقیقه

امروزه فینگرفود بقچه بادمجان از اهمیت بسیار زیادی در مهمانی ها، دورهمی ها و جشن ها برخوردار می باشد. چرا که این فینگرفود به عنوان یک پیش غذای شیک در مراسمات مختلف خودنمایی می کند. بادمجان جز مواد غذایی محبوب در میان ایرانیان می باشد. چرا که به کمک آن می توان خوشمزه ترین و منحصر به فرد ترین غذا ها را تهیه نمود. به همین ترتیب بقچه بادمجان علاوه بر ظاهر زیبایی که دارا می باشد، از جمله غذا های پرکاربرد در مهمانی ها محسوب می شود.

طرز تهیه فینگرفود بقچه بادمجان، بسیار شیک و خوشمزه

مواد لازم تهیه فینگرفود بقچه بادمجان
 250 گرم گوشت چرخ کرده تازه
 1 عدد پیاز متوسط
 5 عدد بادمجان قلمی و کشیده
 400 میلی لیتر پوره گوجه فرنگی
 1 قاشق چایخوری پودر سیر
 ¼ قاشق چایخوری زردچوبه
 نمک به مقدار کافی
 فلفل سیاه به مقدار کافی
 پنیر پیتزا به مقدار کم
 روغن به مقدار کافی
طرز تهیه فینگرفود بقچه بادمجان
1

برای درست کردن بقچه بادمجان خوشمزه، در ابتدا باید بادمجان ها را به خوبی شسته و خشک نمایید. سپس هر یک را به نوار های باریک (ضخامت حدود 4 میلی متر) تقسیم کنید. نکته قابل توجه در این مرحله این است که پوست بادمجان ها را نباید بگیرید. در غیر این صورت بادمجان ها شکل ظاهری خود را در حین سرخ شدن از دست خواهند داد.

2

در یک ظرف مناسب مخلوط آب و نمک آماده کنید. سپس بادمجان های ورقه ای را به مدت 30 دقیقه در آن قرار دهید. مشاهده خواهید نمود که آب تیره رنگی از بادمجان ها خارج می شود. این آب را دور ریخته و مجدد بادمجان ها را شسته و خشک کنید.

3

ماهیتابه مناسبی را روی شعله قرار دهید. روغن مخصوص سرخ کردنی درون آن بریزید و اجازه دهید داغ شود. سپس بادمجان ها را درون آن قرار دهید تا سرخ شوند. بهتر است بعد از سرخ شدن، آن ها را روی دستمال حوله ای آشپزخانه قرار دهید تا روغن اضافی توسط دستمال گرفته شود.

4

اکنون پیاز را خرد کرده و درون ماهیتابه حاوی روغن داغ تفت دهید. سپس گوشت چرخکرده را به آن افزوده و تفت دهید. بعد از تغییر رنگ گوشت، پوره گوجه فرنگی را اضافه کنید و اجازه دهید تا آب پوره به طور کامل کشیده شود. در ادامه نمک، فلفل، پودر سیر و زردچوبه را به مواد اضافه کنید و هم بزنید.

5

اکنون نوبت به بستن بقچه بادمجان است. بایستی بادمجان ها را به شکل بعلاوه (+) روی هم قرار دهید و مقداری از مواد میانی را در وسط بگذارید. سپس گوشه های بادمجان را طوری روی هم قرار دهید که به شکل بقچه در آید. درانتها نیز به کمک خلال دندان بقچه بادمجان را محکم نگه دارید.

دستور پخت خوشمزه ترین فینگرفود بقچه بادمجان

6

بعد از بستن همه بقچه های بادمجان، آن ها را در ظرف مخصوص گذاشته و با مقدار کمی پنیر پیتزا روی آن را بپوشانید. سپس داخل فر که از قبل گرم شده قرار داده و اجازه دهید پخته شوند.

7

اکنون فینگرفود بقچه بادمجان شما آماده است. آن را در ظرف مناسبی چیده و تزیین کنید. نوش جان

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 55
نیاز روزانه
چربی کل 2.8g5%

چربی اشباع 0.5g3%
کلسترول 5mg2%
سدیم 27mg2%
پتاسیم 249mg8%
کربوهیدرات کل 5.9g2%

فیبر 2.7g11%
قند 3.4g
پروتئین 2.6g6%

ویتامین آ 2%
ویتامین سی 4%
کلسیوم 1%
آهن 3%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.