تنظیمات پرینت:

طرز تهیه فینگرفود دلمه ای بسیار لذیذ و خوشمزه

مناسب برای8 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت

فینگرفود دلمه ای، یکی از پرطرف‌دارترین فینگرفودها محسوب می‌شود. دستورالعمل‌های متفاوت و متنوعی برای این نوع فینگرفود وجود دارد و در واقع می‌توان گفت این فینگرفود انواع مختلفی دارد. این فینگرفود را می‌توانید در صبحانه، شام یا عصرانه میل کنید و از مزه دلپذیر آن لذت ببرید. ما در این مقاله به یکی از بهترین دستورالعمل‌های بسیار خوشمزه این فینگرفود خواهیم پرداخت.

طرز تهیه فینگرفود دلمه ای بسیار لذیذ و خوشمزه

مواد لازم برای تهیه فینگرفود دلمه ای
 2 پیمانه برنج
 100 گرم لپه
 200 گرم سبزی دلمه
 1 عدد پیاز
 200 گرم گوشت چرخ کرده
 2 قاشق غذاخوری شکر
 ½ پیمانه سرکه
 به تعداد کافی برگ مو
 به مقدار کافی نمک و فلفل سیاه
 به مقدار کافی زردچوبه
 به مقدار کافی روغن
طرز تهیه فینگرفود دلمه ای
1

برای تهیه فینگرفود دلمه‌ ای، ابتدا به سراغ لپه‌ها می‌رویم. لپه‌ها را در یک قابلمه ریخته و قابلمه را پر از آب می‌کنیم. قابلمه را کنار می‌گذاریم تا لپه‌ها به خوبی خیس شوند. پس از 2 ساعت لپه‌ها را آبکش کرده و داخل قابلمه می‌ریزیم. دو لیوان آب به لپه خیس خورده اضافه می‌کنیم. زیر شعله گاز را روشن کرده و منتظر جوش آمدن آب می‌مانیم. با جوش آمدن آب لپه شروع به پختن می‌کند.

2

پس از پخت لپه، نوبت به آبکش کردن آن می‌رسد. لپه را آبکش کرده و آب اضافی آن را می‌گیریم. سبزی دلمه را پاک کرده، شسته و آبکش می‌کنیم. سبزی‌ها را پس از خشک کردن، خرد می‌کنیم.

3

در ادامه برای تهیه فینگرفود دلمه ای، برنج را خیس کرده و سپس روی حرارت می‌گذاریم. پس از جوشیدن آب، برنج را آبکش می‌کنیم. پس از آبکش کردن برنج، 6 دقیقه دیگر اجازه می‌دهیم تا برنج بپزد.

4

پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و در روغن تفت می‌دهیم تا طلایی رنگ شود. کمی زردچوبه به پیاز افزوده و سپس گوشت چرخ کرده را اضافه می‌کنیم. نمک و فلفل سیاه را نیز اضافه کرده و مواد را هم می‌زنیم.

5

سپس سبزی، لپه و برنج را به گوشت چرخ کرده اضافه می‌کنیم. این بار هم مقداری ادویه به مواد می‌زنیم. مواد را با آرامش مخلوط می‌کنیم.

6

یک قابلمه مناسب را روی گاز گذاشته و تا نصف آب پر می‌کنیم. مقداری نمک نیز به آب اضافه کرده و برگ موها را داخل قابلمه می‌ریزیم. پس از یک دقیقه برگ موها را خارج کرده و با آب سرد می‌شوییم.

7

در نهایت برای تهیه فینگرفود دلمه ای، برگ مو را باز کرده و داخل آن یک قاشق مواد ریخته و آن را می‌پیچیم. یک قابلمه برداشته داخل آن 2 لیوان آب و مقداری روغن ریخته و روی گاز می‌گذاریم.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 195
نیاز روزانه
چربی کل 4.4g7%

چربی اشباع 1g5%
کلسترول 15mg5%
سدیم 90mg4%
پتاسیم 209mg6%
کربوهیدرات کل 30.4g11%

فیبر 2.2g9%
قند 2g
پروتئین 7.4g15%

ویتامین آ 95%
ویتامین سی 31%
کلسیوم 4%
آهن 18%
ویتامین کا 305%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.