تنظیمات پرینت:

طرز تهیه فینگرفود رول ژامبون مناسب دورهمی و پذیرایی

مناسب برای6 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت 30 دقیقه

چند سالی است که به غذاهای فینگرفودی توجه بسیاری شده است. از میان این غذاهای فینگرفودی، یکی از غذاهایی که بسیار مورد علاقه افراد قرار گرفته، فینگرفود رول ژامبون است. طرز تهیه این غذا بسیار ساده است و برای تهیه آن نیازی به مواد اولیه زیادی نیست. یکی از کم‌هزینه‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای فینگرفودی همین رول ژامبون است. شما می‌توانید این غذای خوشمزه را در جشن تولدها، مهمانی‌ها و حتی مراسم عروسی به عنوان میان وعده سرو کنید. اگر به این غذا علاقه دارید می‌توانید طرز تهیه آن را در همین مقاله مطالعه کنید. برای اطلاعات بیشتر تا انتهای این مقاله آموزشی با ما همراه باشید.

طرز تهیه فینگرفود رول ژامبون

مواد لازم برای تهیه فینگرفود رول ژامبون
 3 عدد تخم مرغ
 ¾ پیمانه آرد
  قاشق چایخوری نمک
 1 پیمانه شیر یا ماست
 رنگ خوراکی - (به میزان دلخواه)
 به مقدار لازم ژامبون
 4 عدد خیارشور
 ½ پیمانه جعفری خرد شده
 3 قاشق غذاخوری سس مایونز
 4 عدد پنیر ورقه‌ای
طرز تهیه فینگرفود رول ژامبون
1

در تهیه فینگرفود رول ژامبون، ابتدا به سراغ آماده سازی نان این غذا می‌رویم. برای تهیه این نان، ابتدا تخم مرغ را داخل کاسه می‌شکنیم. مقداری نمک، شیر و ماست به تخم مرغ‌ها اضافه کرده و هم می‌زنیم. پس از این که تخم مرغ‌ها به خوبی مخلوط شدند، آرد را الک کرده و روی این مواد می‌ریزیم.

2

مواد را هم می‌زنیم تا به خوبی مخلوط شوند. پس از اینکه مواد رقیق شدند، می‌توانیم مواد به دست آمده را به چند قسمت تقسیم کنیم. در همین مرحله رنگ خوراکی را نیز اضافه می‌کنیم.

3

یک ماهیتابه مستطیل برداشته و کف آن را با روغن چرب می‌کنیم. ماهیتابه را روی حرارت گذاشته و زمانی که روغن داغ شد، مقداری از مواد را داخل ماهیتابه می‌ریزیم. شعله گاز را روی حرارت ملایم تنظیم کرده و منتظر می‌مانیم تا نان بپزد. زمانی که یک طرف نان پخت، آن را برمی گردانیم.

4

پس از پخت نان فینگرفود رول ژامبون، به سراغ مواد داخلی می‌رویم. خیارشور و جعفری را خرد کرده و کنار می‌گذاریم. نان‌های آماده شده را باز می‌کنیم و مقداری کالباس و سایر مواد را روی نان گذاشته و رول می‌کنیم. رولت را در اندازه‌های دلخواه برش داده و روی آن سلفون می‌کشیم. این فینگرفود 2 ساعت باید در یخچال بماند.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 106
نیاز روزانه
چربی کل 5.8g9%

چربی اشباع 2.2g12%
کلسترول 122mg41%
سدیم 302mg13%
پتاسیم 167mg5%
کربوهیدرات کل 6.3g3%

فیبر 0.6g3%
قند 0.6g
پروتئین 7g15%

ویتامین آ 15%
ویتامین سی 7%
کلسیوم 8%
آهن 7%
ویتامین کا 36%
ویتامین ب12 33%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.