تنظیمات پرینت:

طرز تهیه فینگرفود سبزیجات به شکل قیف های خوراکی

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز45 دقیقه

امروزه تحولات عظیمی در صنعت آشپزی رخ داده است. یکی از این تحولات ظهور غذاهای فینگرفودی بود. فینگرفود سبزیجات یکی از همین غذاهای نوین محسوب می‌شود. اکثر افراد به سبزیجات علاقه دارند و این مسئله باعث شده است تا به فینگرفود سبزیجات توجه زیادی شود. علاوه بر این غذاهای فینگرفود ذاتاً جذاب هستند و هر کسی دوست دارد آن‌ها را امتحان کند.

طرز تهیه فینگرفود سبزیجات به شکل قیف های خوراکی

مواد لارم برای تهیه فینگرفود سبزیجات
 خمیر یوفکا به تعداد دلخواه
 ژامبون گیاهی تفت‌داده شده
 3 قاشق غذاخوری روغن بادام‌زمینی
 4 عدد تخم‌مرغ
 2 حبه سیر خردشده
 زنجبیل تازه رنده شده- (اختیاری)
 100 گرم جوانه لوبیا
 1 نیشگون فلفل قرمز
 به میزان موردعلاقه قارچ- (خردشده)
 1 قاشق غذاخوری سس سویا
 به مقدار لازم فلفل سفید
 1 قاشق غذاخوری ترشی کلم قرمز- (برای تزئین ظرف)
طرز تهیه فینگرفود سبزیجات
1

برای تهیه فینگرفود سبزیجات، ابتدا یک ماهیتابه مناسب انتخاب می‌کنیم. مقداری روغن بادام داخل ماهیتابه ریخته و زیر شعله گاز را روشن می‌کنیم. تخم‌مرغ‌ها (3 عدد) را داخل یک کاسه با چنگال هم می‌زنیم. سپس به داخل ماهیتابه اضافه می‌کنیم. تخم مرغ و روغن را هم می‌زنیم.

2

در یک ماهیتابه دیگر، مقداری روغن بادام ریخته و سیر و زنجبیل را تفت می‌دهیم. پس از تفت دادن این مواد، نوبت به تفت دادن قارچ، فلفل و جوانه لوبیا می‌رسد. همه مواد را تفت داده و باهم مخلوط می‌کنیم.

3

سس سویا و فلفل سفید را به داخل ماهی تابه اضافه می‌کنیم. ژامبون های گیاهی را به صورت نگینی خرد کرده و به مواد داخل ماهیتابه اضافه می‌کنیم.

4

در مرحله بعد برای تهیه مواد داخل قیف فینگرفود سبزیجات، باید تخم‌مرغ‌هایی که پختیم را به مواد دیگر اضافه کنیم. پس از مخلوط کردن این مواد، به سراغ آماده سازی قیف‌ها می‌رویم.

5

برای آماده سازی قیف این فینگرفود، ابتدا خمیر یوفکا را پهن کرده و با استفاده از یک بشقاب به صورت دایره‌ای برش ایجاد می‌کنیم. یکی از تخم‌مرغ‌های باقی مانده را برداشته و همراه با فرچه‌ای آغشته به روغن خمیر را چرب می‌کنیم.

طرز تهیه فینگرفود سبزیجات به شکل قیف های خوراکی

6

در نهایت قسمتی از خمیر را روی قسمت دیگر به صورت قیف تا کرده و با کمک یک خلال دندان آن را سفت می‌کنیم. 10 دقیقه این قیف‌ها را داخل فر پخته و در نهایت مواد را داخل آن می‌ریزیم.

7

فینگرفود سبزیجات ما، پس از کمی خنک شدن آماده سرو است و می‌توانید آن را داخل ظرف مورد علاقه خود بچینید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 198
نیاز روزانه
چربی کل 12.7g20%

چربی اشباع 2.6g13%
کلسترول 293mg98%
سدیم 302mg13%
پتاسیم 191mg6%
کربوهیدرات کل 12.9g5%

فیبر 1.2g5%
قند 1g
پروتئین 8.5g17%

ویتامین آ 14%
ویتامین سی 11%
کلسیوم 4%
آهن 15%
ویتامین ب12 75%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.