تنظیمات پرینت:

طرز تهیه فینگرفود سیب زمینی ژامبون برای پذیرایی و دورهمی ها

مناسب برای7 نفرزمان مورد نیاز40 دقیقه

همواره نوع پذیرایی از مهمانان از مهم ترین دغدغه های افراد محسوب می شود. چرا که می خواهند با تدارک انواع غذا ها و پیش غذا های جذاب نظر مهمانان خود را تا حدودی جلب نمایند. فینگرفود سیب زمینی ژامبون یکی از بهترین پیش غذا هایی می باشد که در انواع مهمانی ها سرو می شود. همچنین افراد می توانند این فینگرفود خوشمزه را همراه با سس و دیپ های مورد علاقه خود میل کنند. در ادامه قصد داریم تا مراحل آماده سازی فینگرفود سیب زمینی ژامبون جذاب را عنوان نماییم.

طرز تهیه فینگرفود سیب زمینی ژامبون برای پذیرایی و دورهمی ها

مواد لازم تهیه فینگرفود سیب زمینی ژامبون
 14 عدد ورقه ی پنیر
 14 عدد ورقه ی ژامبون
 4 عدد سیب زمینی بزرگ
 5 عدد تخم مرغ
 1,5 قاشق چایخوری نمک
 1,5 قاشق چایخوری فلفل سیاه
 1 پیمانه آرد سفید
 1 پیمانه آرد سوخاری مخصوص
طرز تهیه فینگرفود سیب زمینی ژامبون
1

برای درست کردن فینگرفود سیب زمینی ژامبون در ابتدا باید سیب زمینی ها را شسته و به همراه مقدار کافی آب در ظرف مناسب بریزید. سپس ظرف را روی حرارت قرار داده و زمان دهید تا به صورت کامل پخته و نرم شوند. بعد از حدود 30 دقیقه که سیب زمینی ها نرم شدند، پوست آن ها را کنده و رنده کنید. هم چنین در این قسمت می توانید سیب زمینی ها را به کمک غذاساز نیز کاملا له و پوره کنید.

2

سپس مقدار کافی از نمک و فلفل را به مواد اضافه و مخلوط نمایید. یک عدد تخم مرغ را نیز شکسته و بعد از افزودن آن به مواد شروع به هم زدن کنید، تا مواد کاملا یکدست و یکنواختی به دست آید.

3

اکنون تمام ورقه های ژامبون را روی هم گذاشته و به اندازه دلخواه خود برش بزنید. این کار را برای پنیر های ورقه ای نیز انجام دهید.

4

در مرحله بعد مقداری از مخلوط سیب زمینی (به اندازه یک نارنگی) را برداشته و آن را در کف دست خود مقداری باز کنید. سپس یک ورقه ژامبون و یک ورقه از پنیر را به ترتیب روی مواد قرار دهید. اکنون مواد را با دست خود جمع کرده و به شکل توپ در آورید.

5

بعد از این که همه فینگرفود ها را به این روش آماده کردید، آن ها را در یک ظرف چیده و در فریزر قرار دهید. بعد از گذشت 2 ساعت آن را در آورده و ادامه مراحل را انجام دهید.

6

مابقی تخم مرغ ها را در ظرف مجزا شکسته و خوب هم بزنید تا زرده و سفیده کاملا با هم مخلوط شوند.

7

اکنون هر دانه فینگرفود سیب زمینی ژامبون را اول با آرد سفید آغشته کنید، سپس در تخم مرغ هم زده شناور کنید و در انتها آن را در آرد سوخاری بغلتانید.

8

پس از انجام این مراحل، هر فینگرفود را در روغن به شدت داغ سرخ کنید و بعد روی دستمال مخصوص قرار دهید تا روغن اضافی جذب دستمال شود.

9

حال فینگرفود سیب زمینی ژامبون آماده شده را به ظرف شیکی انتقال داده و از مهمانان خود پذیرایی کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 153
نیاز روزانه
چربی کل 6g10%

چربی اشباع 0.7g4%
کلسترول 39mg13%
سدیم 393mg17%
پتاسیم 343mg10%
کربوهیدرات کل 17.6g6%
پروتئین 7.4g15%

ویتامین آ 3%
ویتامین سی 15%
کلسیوم 8%
آهن 6%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.