تنظیمات پرینت:

طرز تهیه فینگرفود کاناپه ای شیک و مجلسی

مناسب برای6 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت

فینگرفود کاناپه‌ای، یکی از پرطرف‌دارترین فینگرفودها محسوب می‌شود. دستورالعمل‌های متفاوت و متنوعی برای این نوع فینگرفود وجود دارد و در واقع می‌توان گفت این فینگرفود انواع مختلفی دارد. این فینگرفود را می‌توانید در صبحانه، شام یا عصرانه میل کنید و از مزه دلپذیر آن لذت ببرید. ما در این مقاله به یکی از بهترین دستورالعمل‌های بسیار خوشمزه این فینگرفود خواهیم پرداخت. اگر به فینگرفود و غذاهای خوشمزه علاقه‌مند هستید، می‌توانید این مقاله را مطالعه کنید. ما در این مقاله به ارائه طرز تهیه فینگرفود کاناپه‌ای مرغ می‌پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تا انتهای این مقاله آموزشی همراه باشید.

طرز تهیه فینگرفود کاناپه ای

مواد لازم تهیه فینگرفود کاناپه ای
 1 پیمانه پر سینه مرغ
 2 عدد پیازچه
 6 عدد نان تست - (برش به شکل دلخواه)
 6 قاشق غذاخوری سس مایونز
 2 قاشق غذاخوری فلفل دلمه‌ای- (خرد شده)
 پاپریکا به میزان دلخواه
 پرک بادام به میزان دلخواه
 نمک و فلفل به مقدار دلخواه
طرز تهیه فینگرفود کاناپه ای
1

برای تهیه فینگرفود کاناپه ای، باید به کمک قالب، نان تست را برش بزنیم. شما می‌توانید از هر مدل قالبی استفاده کنید. این قالب‌ها معمولاً فلزی هستند و به راحتی نان تست را برش می‌زنند.

2

در ادامه برای تهیه فینگرفود کاناپه ای به سراغ پختن مرغ می‌رویم. یک قابلمه برداشته و مرغ را آب پز می‌کنیم (از پیاز، نمک، فلفل و ادویه های دلخواه استفاده کنید تا بوی مرغ گرفته شود). پس از آب پز شدن مرغ، آن را با استفاده از چنگال ریش‌ریش می‌کنیم. مقداری از سس مایونز را به این مرغ اضافه کرده و در ادامه به آن پاپریکا، نمک و فلفل اضافه می‌کنیم. این مواد را با هم مخلوط می‌کنیم.

3

مقداری فلفل دلمه‌ای برداشته و آن را به قطعات کوچک تقسیم می‌کنیم. پیازچه را نیز شسته و به همین شکل برش می‌زنیم. فلفل دلمه‌ای و پیازچه خرد شده را نیز به موادمان اضافه می‌کنیم.

4

همه مواد را با هم ترکیب کرده و یک نان تست برش خورده برمی‌داریم. یک لایه از سس مایونز را با کمک یک کاردک، به نان می‌مالیم. پس از سس نوبت به مواد می‌رسد. با استفاده از کاردک، مواد را نیز روی سس می‌مالیم.

5

در نهایت پرک بادام را به قسمت رویی این مواد اضافه می‌کنیم. شما می‌توانید کمی پاپریکا نیز به این کاناپه اضافه کنید. روی فینگرفود کاناپه ای را می توانید با مواد دلخواه تزئین کنید و سپس آن را کمی در یخچال نگهداری کرده و سپس سرو کنید.

6

در نهایت پرک بادام را به قسمت رویی این مواد اضافه می‌کنیم. شما می‌توانید کمی پاپریکا نیز به این کاناپه اضافه کنید.

7

می توانید روی فینگرفود کاناپه ای از مواد دلخواه مانند رول ژامبون، گوجه گیلاسی، چیپس و... استفاده و به اشکال مختلف آن ها را تزئین کنید و پس از کمی نگهداری در یخچال سرو کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 165
نیاز روزانه
چربی کل 8.9g14%

چربی اشباع 1.5g8%
کلسترول 22mg8%
سدیم 248mg11%
پتاسیم 183mg6%
کربوهیدرات کل 11.1g4%

فیبر 1.2g5%
قند 2.6g
پروتئین 9.7g20%

ویتامین آ 8%
ویتامین سی 37%
کلسیوم 4%
آهن 6%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.