تنظیمات پرینت:

طرز تهیه فینگرفود کیک ژامبون با طعمی شگفت‌انگیز بهمراه نکات

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت 40 دقیقه

یکی از غذاهای بسیار راحت و در عین حال خوشمزه، کیک ژامبون است. شما می‌توانید این کیک ژامبون را به صورت فینگرفود نیز تهیه کنید. فینگرفود کیک ژامبون، از جمله غذاهایی است که طرف‌داران زیادی دارد. از این غذا می‌توانید به عنوان یک میان وعده استفاده کنید. علاوه بر این کیک ژامبون یکی از مناسب‌ترین غذاها برای سرو در جشن تولدها محسوب می‌شود.

طرز تهیه فینگرفود کیک ژامبون با طعمی شگفت‌انگیز بهمراه نکات

مواد لازم برای تهیه فینگرفود کیک ژامبون
 نان تست به مقدار لازم
 پنیر ورقه ای به مقدار دلخواه
 300 گرم پنیر خامه‌ای
 ½ پیمانه سس مایونز
 3 عدد برگ کاهو- (یا سبزیجات)
 1 عدد گوجه فرنگی بزرگ
 50 گرم خیارشور- (اختیاری)
 150 گرم ژامبون گوشت
طرز تهیه فینگرفود کیک ژامبون
1

برای تهیه فینگرفود کیک ژامبون، ابتدا به سراغ نان تست می‌رویم. با استفاده از یک قالب کوچک (طرح دلخواه)، داخل نان تست را برش می‌دهیم. برای هر کیک، حدود 2 الی 3 لایه نان تست نیاز داریم.

2

گوجه و خیار شور را به صورت ورقه‌ای برش داده و کنار می‌گذاریم. سپس به سراغ کاهو می‌رویم. قسمت‌های انتهایی کاهو را جدا می‌کنیم.

3

یک کاسه برداشته، مقداری سس مایونز و پنیر خامه‌ای داخل آن ریخته و با استفاده از یک چنگال هم می‌زنیم. هم زدن را تا زمانی که مخلوط سس و پنیر کاملاً لطیف شود ادامه می‌دهیم.

4

سپس به سراغ نان‌های فینگرفود کیک ژامبون می‌رویم. یک لایه نان تست برداشته و روی آن از ترکیب سس و پنیر می‌زنیم. در میان لایه ها می توانید از پنیر ورقه ای استفاده کنید. سپس روی این مواد، خیارشور، کاهو، ژامبون و گوجه را اضافه می‌کنیم. روی این لایه نیز یک نان تست دیگر قرار می‌دهیم. نان را فشار می‌دهیم تا مواد از کناره‌ها نریزد.

5

هر تعداد کیک که می‌خواهیم به همین روش تهیه کرده و در نهایت داخل یک ظرف مناسب می‌چینیم. روی این کیک‌ها، یک وسیله سنگین مثل سینی قرار می‌دهیم تا به خوبی پرس شوند. دو ساعت این کیک‌ها را به همین حالت در یخچال قرار می‌دهیم.

6

پس از دو ساعت تقریباً می‌توان گفت این فینگرفود کیک ژامبون ما آماده است. کیک‌ها را از یخچال خارج کرده و با کرم پنیری که تهیه کردیم دور تا دورشان را می‌پوشانیم. یک ساعت دیگر این کیک‌ها باید در یخچال بمانند. درصورت امکان روی ظرف سلفون بکشید. پس از گذشت یک ساعت این غذای خوشمزه آماده سرو است و می‌توانید آن را نوش جان کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 201
نیاز روزانه
چربی کل 15.1g24%

چربی اشباع 6.7g34%
کلسترول 38mg13%
سدیم 488mg21%
پتاسیم 164mg5%
کربوهیدرات کل 9.4g4%

فیبر 1g4%
قند 3g
پروتئین 7g15%

ویتامین آ 27%
ویتامین سی 5%
کلسیوم 6%
آهن 6%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.