تنظیمات پرینت:

طرز تهیه فینگر فود الویه با استفاده از نان تست

مناسب برای8 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت 9 دقیقه

آماده کردن فینگر فود مهم ترین بخش هر مهمانی می باشد. از این رو پخت و آماده سازی انواع فینگر فود توانسته است ذهن افراد زیادی را به خود مشغول کند. فینگر فود الویه از جمله پر کاربرد ترین و پر استفاده ترین فینگر فود هایی می باشد که در مراسمات مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی فینگر فود ها نقش بسیار مهمی را در مهمانی ها و دورهمی ها ایفا می کنند.

طرز تهیه فینگر فود الویه با استفاده از نان تست

مواد لازم برای تهیه فینگر فود الویه
 1 عدد سینه مرغ کامل
 1 بسته نان تست
 4 عدد سیب زمینی متوسط
 2 عدد تخم مرغ
 1,5 پیمانه سس مایونز مرغوب
 ½ پیمانه نخود فرنگی
 ½ پیمانه ذرت
 1 قاشق غذاخوری آبلیموی تازه
 خیارشور به مقدار دلخواه
 نمک و فلل به میزان کافی
 دیگر ادویه ها به دلخواه
طرز تهیه فینگر فود الویه
1

برای درست کردن لذیذ ترین فینگر فود الویه در ابتدا باید سینه مرغ، سیب زمینی، تخم مرغ، ذرت و نخود فرنگی را به صورت جداگانه در ظرف مناسبی ریخته و به همراه آب روی شعله گاز قرار دهید. اجازه دهید تا هر یک به طور کامل پخته شوند.

2

سپس به سراغ آماده کردن دیگر مواد فینگر فود بروید. برای این کار خیارشور ها را به صورت نگینی ریز، خرد کرده و در ظرف بریزید. در این قسمت بر اساس سلیقه خود می توانید خیارشور ها را رنده کنید. در صورت رنده کردن خیارشور ها باید آب اضافی آن گرفته و دور ریخته شود.

3

سس مایونز را به میزان گفته شده در دستور در کاسه ریخته و کنار بگذارید.

4

بعد از پخته شدن مرغ آن را ریش ریش کرده و در ظرف به نسبت بزرگی بریزید. سیب زمینی ها را پوست کنده و بعد از رنده کردن به مرغ اضافه کنید. سپس تخم مرغ های آب پز شده را نیز رنده کنید و به مواد بیفزایید. اکنون کمی از سس را به مواد اضافه کرده و هم بزنید تا مواد با هم مخلوط شوند. بعد از پخت نخود فرنگی و ذرت آن ها را نیز به ترکیب مرغ و سیب زمینی اضافه کنید. به جای پختن نخود فرنگی و ذرت می توانید از کنسرو آن ها نیز استفاده نمایید. اکنون مجدد مواد را با هم مخلوط کنید.

5

سپس خیارشور و باقی مانده سس را به مواد افزوده و مخلوط نمایید. در این مرحله آبلیمو، نمک و فلفل را به ترکیب اضافه کنید و مجدد هم بزنید. اکنون مواد الویه شما آماده است.

طرز تهیه فینگر فود
6

در آخر هر لایه از نان تست را به شکل دلخواه برش بزنید. پیشنهاد ما این است از شکل های مختلف مانند مثلی، گرد، مستطیل و یا حتی از قالب های برش استفاده کنید.. دقت کنید که از هر شکل حداقل دو لایه نیاز است.

7

لایه های نان را در سینی گذاشته و مقدار کافی از الویه را روی آن پخش کنید. سپس لایه دیگر با شکل مشابه را روی مواد قرار داده و به همراه خلال دندان و گوجه گیلاسی آن را تزئین کنید و داخل ظرف مناسب بچینید.

اکنون فینگر فود الویه خوشمزه و لذیذ شما حاضر است.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 186
نیاز روزانه
چربی کل 11.1g18%

چربی اشباع 1.9g10%
کلسترول 16mg6%
سدیم 160mg7%
پتاسیم 296mg9%
کربوهیدرات کل 16.3g6%

فیبر 2.3g10%
قند 1.3g
پروتئین 5.2g11%

ویتامین آ 2%
ویتامین سی 15%
کلسیوم 7%
آهن 6%
ویتامین کا 26%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.