تنظیمات پرینت:

طرز تهیه قارچ خشک شده مناسب میان وعده

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز4 ساعت

قارچ در هر سه روش آماده سازی یعنی قارچ خشک شده، پخته شده و یا خام خواص بیشماری برای سلامتی بدن انسان دارد. قارچ علاوه بر اینکه طعم و مزه خوبی دارد، از بروز انواع سرطان ها بخصوص سرطان پروستات و سینه پیشگیری می کند. هیچ گونه چربی و کلسترول در بافت قارچ دیده نمی شود و می توان گفت سالم ترین خوراکی به شمار می رود.

طرز تهیه قارچ خشک شده مناسب میان وعده

مواد لازم تهیه قارچ خشک شده
 قارچ: به مقدار لازم
 آبلیمو: به مقدار لازم(قابل حذف)
طرز تهیه قارچ خشک شده
1

قبل از هر کاری برای تهیه قارچ خشک شده باید آنها را بشویید و روی دستمال نخی پهن کنید. صبر کنید تا آب و رطوبت قارچ ها کاملا از بین برود.

نکته: پیشنهاد می کنیم روش شستن قارچ را مشاهده کنید.

2

پس از خشک شدن کامل قارچ ها، آنها را در ضخامت کم در حدود 3 میلیمتر برش دهید. بهتر است برای جلوگیری از تغییر رنگ بیشتر قارچ های خشک شده، از آبلیمو نیز استفاده کنید. برای اینکه آبلیمو با همه سطوح قارچ تماس داشته باشد، آن را داخل کاسه ای بریزید. سپس برس مخصوص قنادی را در آبلیمو بغلطانید و روی قارچ ها بزنید.

3

برای استفاده از فر ابتدا فر را برای 10 دقیقه با دمای 180 درجه گرم کنید. برش های قارچ ها را ابتدا به خوبی با دستمال خشک کنید و با فاصله روی سینی فر قرار دهید و برای حدودا 20 دقیقه دخل فر قرار دهید اما مدام چک کنید در صورت خشک شدن از فر خارج کنید. اگر هنوز کاملا خشک نشده بودند این مدت زمان ماندن داخل فر را بیشتر کنید.

4

درست کردن قارچ خشک شده به روش سنتی بدین صورت است که قارچ ها را روی دستمال نخی یا سینی استیل پهن کنید. دستمال یا سینی را در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید. تقریبا هر 4 الی 5 ساعت یکبار، قارچ ها را پشت و رو کنید. اینکار باعث سریع تر خشک شدن قارچ ها می شود.

5

زمانی که ظاهر قارچ ها تغییر کرد و لبه های آن کاملا چروکیده شدند، زمان آن رسیده که قارچ ها جمع کنید. آنها را داخل ظرف درب دار یا نایلون های زیپ دار بریزید و در جای خشک و خنک نگهداری نمایید.

6

قارچ خشک شده تا مدت ها بدون کپک زدن و فاسد شدن باقی می ماند. می توانید از این قارچ ها در تهیه سالاد، سوپ و حتی در کنار خورشت استفاده نمایید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 305
نیاز روزانه
چربی کل 1.1g2%

چربی اشباع 0.3g2%
کلسترول 0mg
سدیم 13mg1%
پتاسیم 1529mg44%
کربوهیدرات کل 75.1g26%

فیبر 11.4g46%
قند 2.2g
پروتئین 9.5g19%

ویتامین آ 0%
ویتامین سی 5.8%
کلسیوم 0.8%
آهن 9.5%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.